Iranian Agriculture News Agency

"اصغری" در جمع خبرنگاران پیش بینی کرد:

۳۳۱ میلیارد تومان صرفه‌جویی با بازسازی ناوگان کمباین کشور

سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: بازسازی و جایگزینی ۱۸۰۰ کمباین برداشت گندم حداقل ۳۳۱ میلیارد تومان صرفه‌جویی برای کشور خواهد داشت.

۳۳۱ میلیارد تومان صرفه‌جویی با بازسازی ناوگان کمباین کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، حسین اصغری سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات و دانه های روغنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح زیر کشت غلات در کشور، گندم حدود 6 میلیون هکتار و جو نزدیک به 2 میلیون هکتار است که این مزارع توسط کمباین برداشت می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 20 هزار کمباین در کشور برای برداشت غلات و دانه های روغنی در کشور فعالیت می کنند و بیش از 50 درصد از این کمباین ها فرسوده هستند و بیش از 13 سال عمر دارند و به تبع آن کیفیت برداشت این کمباین ها کاهش یافته است.

اصغری خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و مرکز مکانیزاسیون در سال های گذشته از طریق خط اعتباری مکانیزاسیون تلاش کرده که به ناوگان کمباین کشور کمباین نو تزریق کند و سال گذشته 500 دستگاه کمباین جدید به این ناوگان اضافه شده است.

وی افزود: امسال با توجه به افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان کمباین کشور، ناوگان فرسوده ما در چرخه تولید نقش ایفا می کنند و به جهت کاهش ضایعات مقرر شد با همکاری شرکت کمکباین سازی ایران، علاوه بر کمباین نو، یک هزار دستگاه کمباین فرسوده را هم بازسازی کنیم تا میزان ریزش و ضایعات را به حداقل برسانیم.

سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: قیمت گذاری کمباین توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده تعیین می شود و وزارت جهاد کشاورزی در قیمت گذاری مداخله ندارد.

اصغری پیش‌بینی کرد: بازسازی و جایگزینی ۱۸۰۰ کمباین برداشت با احتساب ۴۰۰ هکتار کار در هر دوره کاری و کاهش ۲ درصدی ضایعات گندم توسط هریک از این دستگاه‌ها حداقل ۳۳۱ میلیارد تومان برای کشور صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت.

✍️ پروین قنبری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید