Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت هفته دولت صورت می گیرد:

افتتاح 56 طرح بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با اعتبار 4892 میلیارد ریال

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 56 طرح بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 891 میلیارد و 796 میلیون ریال هم‌زمان با هفته دولت خبر داد.

افتتاح 56 طرح بخش کشاورزی آذربایجان شرقی  با اعتبار 4892 میلیارد ریال

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهدای جهادگر گفت: امسال شعاری که وزارت جهادکشاورزی برای هفته دولت انتخاب کرده «کشاورزی دانش‌بنیان، تولید ملی، امنیت غذایی» است.

وی اظهار کرد: طرح‌هایی که در هفته دولت امسال در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری می‌رسد شامل طرح‌های مهم عمرانی و تولیدی است که 24 طرح آن در زیر بخش آب‌وخاک، 13 طرح در صنایع تبدیلی، هفت طرح در باغبانی، یک طرح  در زیربخش شهرک های کشاورزی ، 9 طرح در دام و طیور و دو طرح در زیربخش امور عشایر قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح‌ها از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با ایجاد اشتغال پایدار برای یک هزار و 174 نفر و اشتغال غیرمستقیم و تثبیت اشتغال برای 5 هزار و 155 نفر در سال در استان به‌طور هم‌زمان به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات اجرائی آن‌ها آغاز می‌شود که تعداد خانوارهای بهره‌بردار از این طرح‌ها 3 هزار و 707 خانوار است.

فتحی با بیان اینکه طرح‌های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در صنایع تبدیلی با ظرفیت 53 هزار و 557 تن به بهره‌برداری می‌رسد افزود: ازجمله این طرح‌ها می‌توان به افتتاح و کلنگ زنی سردخانه ذخیره‌سازی مواد غذایی، کارخانه تولید و بسته‌بندی عسل، مربا و مارمالاد، تولید خوراک دام و طیور، بسته‌بندی خشکبار، بسته‌بندی انواع گوشت قرمز و سفید، کشتارگاه دام بزرگ، تولید بستنی سنتی، ذخیره‌سازی نگهداری غلات، کشتارگاه مرغ و بسته‌بندی میوه خشک اشاره کرد.

وی افزود: طرح‌ها در زیر بخش باغبانی شامل افتتاح چندین گلخانه و فاز اول یک شهرک گلخانه‌ای در شهرستان عجب شیر است. در بخش دام نیز طرح‌ها شامل افتتاح چندین افتتاح و کلنگ زنی واحد پرورش گاو شیری و بره پرواری است. در زیر بخش آب‌وخاک نیز می‌توان به احداث استخر و آبیاری بارانی، احداث و بازسازی کانال‌های آبیاری، لوله‌گذاری و انتقال آب با لوله، سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و افتتاح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اشاره کرد.

فتحی با بیان اینکه طرح‌های زیر بخش امور عشایر نیز شامل آب‌رسانی به قشلاقات و احداث آبرو است افزود: در زیر بخش طیور نیز افتتاح چندین واحد مرغداری گوشتی و پرورش بوقلمون گوشتی و پرورش غاز بومی صورت می‌گیرد.

وی گفت: این طرح‌ها در 18 شهرستان استان شامل شهرستان‌های تبریز، مراغه، شبستر، ورزقان، اهر، خداآفرین، کلیبر، عجب‌شیر، هشترود، مرند، بناب، اسکو، هوراند، میانه، سراب، جلفا، آذرشهر و چاراویماق انجام می شود.

وی به برخی از ابرپروژه‌های قابل‌افتتاح مهم و مؤثر در توسعه اقتصادی بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: شبکه های فرعی 3 و 4 آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین واحد عمرانی 4 (لاریجان) به مساحت 3 هزار و 400 هکتار در شهرستان خداآفرین، سردخانه ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه با ظرفیت 3 هزار تن در مراغه، کشتارگاه دام بزرگ شرکت آذرگوشت آتروپات  با ظرفیت 7 هزار و 500 تن در شهرستان میانه، افتتاح فاز جدید شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی 3 و 4 (سیستم تحت فشار) پایاب سد آیدوغموش در شهرستان میانه ، تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت 5 هزار و 500 تن در شهرستان عجب‌شیر، ، کارخانه تولید و بسته‌بندی عسل، مربا و مارمالاد با ظرفیت یک هزار و 60 تن در شبستر، بسته‌بندی خشکبار و بسته‌بندی انواع گوشت قرمز و سفید با ظرفیت 520 تن در شهرستان بناب و افتتاح شهرک گلخانه ای عجب شیر از جمله این طرح ها است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید