Iranian Agriculture News Agency

رحمتی:

آستان قدس بازوی کمکی وزارت جهاد کشاورزی است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس بازوی کمکی وزارت جهاد کشاورزی است و در هر زمینه ای که وزارت خانه به کمک نیاز داشته باشد ما ورود خواهیم کرد.

آستان قدس بازوی کمکی وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در آیین امضای تفاهم نامه توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات و دانه های روغنی کشور که توسط وزارت جهاد کشاورزی و آستان قدس رضوی به امضا رسید، اظهار کرد: خودکفایی و امنیت غذایی از موضوعات مهم در کشور است، لازمه رسیدن به خودکفایی توجه به علم است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم علم را به مزرعه ببریم به موفقیت می رسیم و گام اول در رسیدن به کشاورزی علمی تولید بذر اصلاح شده است، باید دوره پرورش، رشد، برداشت و فرآوری بذر اصلاح شده را با استفاده از علم و فناوری انجام دهیم تا در عرصه کشاورزی و خودکفایی به مقصود برسیم اما در حال حاضر با دانش دنیا فاصله داریم.

رحمتی تصریح کرد: با توجه به اینکه امنیت غذایی ذیل اقتصلد مقاومتی، یکی از سیاست های مقام معظم رهبری بوده است، از اولویت های آستان قدس رضوی به شمار می رود و اقداماتی همچون تولید بذر و نهال گواهی شده و تاسیس کارخانه، احیای گندم رقم خراسان و واردات لاین ارقام دیگر گندم انجام شده است.

وی با بیان اینکه آستان قدس بازوی کمکی وزارت جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: در هر زمینه ای که وزارت خانه به کمک نیاز داشته باشد آستان قدس ورود خواهد کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در زمینه استفاده از روش های دانش بنیان برای تولید محصولات با کیفیت گفت: در مزرعه نمونه آستان قدس در سرخس از آخرین دانش روز برای باغات پسته استفاده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 30 تا 40 درصد از ظرفیت تولید کمباین در کمباین سازی ایران فعال است و باید به ارتقاء محصول و صادرات آن هم توجه شود که امیدوارم با این تفاهم نامه مشکلات مطرح شده برطرف شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید