Iranian Agriculture News Agency

تخم مرغ ارزان‌تر از قیمت مصوب از مرغداران خریداری می‌شود

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: به رغم افزایش قیمت تخم مرغ اما این محصول هم اکنون درب مرغداری بسیار کمتر از قیمت مصوب از مرغداران خریداری می‌شود.

تخم مرغ ارزان‌تر از قیمت مصوب از مرغداران خریداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، علی دهقانی با بیان اینکه استان اصفهان ۲۰۷ واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت بالغ بر ۱۵ میلیون قطعه مرغ دارد، اظهار داشت: این استان با تولید حدود ۱۲۰ هزار تن تخم مرغ در سال رتبه اول کشور را دارد.

استان اصفهان رتبه اول تولید تخم مرغ در کشور

وی با اشاره به اینکه اصفهان سال گذشته در ردیف دوم تولید تخم مرغ قرار داشت، افزود: سال جاری با افزایش بهره وری، توسعه تعدادی از واحدها و ایجاد ظرفیت‌های جدید استان اصفهان در رتبه اول تولید تخم مرغ کشور قرار گرفت.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه برغم افزایش قیمت تخم مرغ اما این محصول هم اکنون درب مرغداری بسیار کمتر از قیمت مصوب از مرغداران خریداری می‌شود.

دهقانی ادامه داد: اکنون هر کیلوگرم تخم مرغ به نرخ ۳۰ هزار تومان درب مرغداری خریداری می‌شود که حدود پنج تا شش هزار تومان کمتر از قیمت مصوب است اما متأسفانه بیش از قیمت مصوب به دست مصرف کننده می‌رسد که لازمه کنترل این شرایط نظارت در سیستم توزیع در سطح شهر است.

وی ابراز داشت: مرغداری‌های مرغ تخم گذار باتوجه به مشکلاتی که وجود دارد با ضرر و زیان تخم مرغ تولید می‌کنند اما در این جنگ اقتصادی تلاش دارند حوزه تولید تعطیل نشود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، کاهش قیمت فروش را یکی از چالش‌های مرغداران مرغ تخم گذار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بیشتر از نرخ مصوب است اما به دلیل کاهش تقاضا کمتر از قیمت مصوب فروش می‌رود.

دهقانی با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید تخم مرغ و اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها گفت: افزایش قیمت تخم مرغ برغم تعیین قیمت مصوب کافی نبود و اگر قیمت منطقی تخم مرغ مشخص شود جلوی متضرر شدن و تعطیلی واحدهای پرورش مرغ تخم گذار گرفته می‌شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: امید است که سرانه مصرف تخم مرغ بالا رود و صادرات منطقی انجام شود تا به افزایش انگیزه در بین تولیدکنندگان و پایداری تولید بیانجامد.

توسعه کیفی واحدهای طیور در دستور کار است

دهقانی با بیان اینکه تولیدات واحدهای طیور استان اصفهان به لحاظ کیفیت در سطح کشور زبانزد است، اظهار داشت: با همکاری دامپزشکی استان ممیزی واحدهای پرورش انواع طیور را برای استاندارد سازی تولید در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه توسعه کمی واحدهای پرورش طیور در استان خیلی در دستور کار نیست، گفت: توسعه کیفی واحدهای پرورش طیور در راستای ارتقای بهره وری مد نظر ما است و در این جنگ اقتصادی تلاش می‌کنیم از تولید کنندگان که در خط مقدم اقتصادی هستند در حوزه تولید و تأمین محصولات پروتئینی حمایت کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید