Iranian Agriculture News Agency

نقش آفرینی زنان روستایی مرودشت در زنجیره ارزش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: ده نفر ازبانوان عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در این شهرستان یک زنجیره ارزش گل محمدی راه اندازی و ایجاد کردند.

نقش آفرینی زنان روستایی مرودشت در زنجیره ارزش

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان با اشاره به اینکه طرح زنجیره ارزش گیاهان دارویی برای دومین سال پیاپی در جامعه زنان روستایی شهرستان مرودشت در حال اجرا است، تصریح کرد: توسط این زنان روستایی از یک مزرعه 2 هزار متر مربعی 800 کیلوگرم گل محمدی برداشت که 400 لیتر گلاب تولید شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این طرح آموزش های ترویجی لازم در زمینه مدیریت مزرعه و استفاده از حداقل کود و سموم شیمیایی به زنان روستایی ارائه شده است، افزود: محصول گلاب زنان روستای فتوح آباد به صورت محلی به فروش رسیده است.

امیریان اظهار کرد: این طرح  براساس دستورالعمل اجرایی طرح ارتقای مهارت‌های شغلی زنان، موضوع موافقتنامه بین دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، به اجرا در آمد.

او با بیان اینکه توانمند سازی زنان بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی نقش بسزایی در جلوگیری از خام فروشی، افزایش فرآوری محصول و افزایش درآمد دارد، ابراز کرد: در این طرح بانوان روستایی علاوه بر ارتقاء کیفیت محصول و کاهش حاشیه بازار محصول خود را به شکل درست و منطقی به بازار عرضه می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید