Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه:

اجرای موفق طرح جهش تولید در دیم زارها در ۲۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از اجرای موفق طرح جهش تولید در دیم زارها در ۲۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان خبر داد.

اجرای موفق طرح جهش تولید در دیم زارها در ۲۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، پرویز امجدی در جلسه هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جدید، ضمن اعلام اجرای موفقیت آمیز طرح جهش تولید در دیمزارها برای نخستین سال اجرای این طرح در شهرستان ارومیه اظهارکرد: سطوح اجرایی طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان به بیش از ۲۴ هزار هکتار رسید، در حالی که سطوح ابلاغی طرح ۲۰ هزار هکتار بود و تعداد ۲ هزار و ۲۷۶ نفر کشاورز درسطح ۳۹۷ روستا با همکاری و مشارکت ۳۳ کارشناس کشاورزی در اجرای این طرح مشارکت داشتند.

وی افزود: در سال اول اجرای این طرح بالغ بر ۲۳ هزار هکتار گندم، ۵۱۳ هکتار جو، ۱۰ هکتار عدس، ۵ هکتار گلرنگ، ۱۵ هکتار کاملینا، ۹۴۳ هکتار نخود، ۵۷ هکتار علوفه، ۹۱ هکتار گیاهان دارویی در قالب طرح جهش تولید در شهرستان کشت شد.

امجدی هدف از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را افزایش عملکرد در واحد سطح، کمک به بهبود معیشت اقشار مناطق محروم، اصلاح الگوی کشت، استفاده از بذور گواهی شده استاندارد، تناوب زراعی و کشت مستقیم عنوان کرد.

علیرضا ضیاء معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ارومیه  نیز در خصوص روند اجرای طرح در سال زراعی جدید گفت: اجرای تعهدات طرح جهش تولید اعم از ترویج استفاده از بذر گواهی شده، انجام بیمه محصولات، کشت مکانیزه، استفاده از بذر و کودهای فسفاته و پتاسه، انجام تعهد سطح کشت گندم، جو، علوفه دیم، نخود دیم و حضور و نظارت مستمر در مزارع مورد تاکید است.

وی سطح بیمه محصولات زراعی شهرستان را ۱۹ هزار هکتار اعلام و اظهارکرد: ۲۵۱۰ هکتار از اراضی زیر پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها بیمه شده و تلاش برای ارتقاء سطح بیمه به ویژه در این طرح مد نظر است.

ضیاء در ادامه خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شد دوره‌های آموزشی_ترویجی مناسب با فصل توسط اداره ترویج شهرستان برگزار شود.

همچنین در این جلسه مسئول واحد زراعت در خصوص پیشرفت کار، توزیع بذر، بیمه مزارع، تسهیلات مورد نظر در مکانیزاسیون و چالش ها و مشکلات پیش روی اجرای طرح گزارشی ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید