Iranian Agriculture News Agency

تجهیز و نوسازی ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی در کاهش استفاده از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آن اثرگذاری بالایی دارد.

تجهیز و نوسازی ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی در کاهش استفاده از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آن اثرگذاری بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم مازندران از اعتبارات ملی پایین است و محدودیت منابع داریم، افزود: طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۵۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: از لحاظ شرایط جوی و اقلیمی، هر ساله با کاهش بارندگی مواجه هستیم که تهدید جدی برای کشاورزی مازندران است.

عنایتی ادامه داد: سالانه ۳۰ هزار هکتار مزارع در معرض تهدید است و باید سهم کشاورزی مازندران از اعتبارات ملی و استانی مشخص شود.

وی یادآور شد: با تجهیز و نوسازی شالیزارها، تسطیح اساسی در این اراضی نیز انجام می‌گیرد و امکان دسترسی اراضی به جاده‌ها و کاشت و برداشت مکانیزه محصول تسهیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کاهش تغییر کاربری شالیزار‌ها را از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح برشمرد و گفت: با تجهیز و نوسازی شالیزارها، تولید در واحد سطح افزایش و مقرون به صرفه می‌شود و از این رو تغییر کاربری اراضی کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید