Iranian Agriculture News Agency

بند سنگ و ملات حوزه آبخیز دهملا شهرستان شاهرود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه پروژه بند سنگ و ملات حوزه آبخیز دهملا در حال ساخت است، گفت: این طرح هم‌اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بند سنگ و ملات حوزه آبخیز دهملا شهرستان شاهرود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود  در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری یکی از راهکارهای مؤثر برای جلوگیری از سیلاب تلقی می‌شود، اظهار کرد: بر همین اساس برای جلوگیری از فاجعه‌های تلخ و جبران‌ناپذیر طرح‌های آبخیزداری طراحی و اجرایی می‌شود که شهرستان شاهرود نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی با بیان اینکه بند سنگ و ملات حوزه آبخیز دهملا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: حجم این پروژه یک هزار و ۴۵۰ مترمکعب برآورد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه بند خاکی حوزه آبخیز دهملا نیز با حجم ۱۳ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در حال ساخت است، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح ۳۰ درصد ارزیابی شده است که پیش‌بینی می‌شود بتواند در مهار سیلاب منطقه اثرگذار باشد.

کشاورزیان با بیان اینکه اعتبارات این طرح از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان تأمین شده است، تصریح کرد: این طرح به تازگی شروع شده است که پیشرفت نسبتاً خوبی دارد که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: یکی از مزیت‌های عمده علاوه بر کنترل و مهار سیلاب طرح‌های آبخیزداری جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش پوشش گیاهی است که این طرح در حوزه دهملا می‌تواند به تقویت پوشش گیاهی منطقه نیز کمک کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید