Iranian Agriculture News Agency

احمدی خبر داد:

ایجاد شهرک خصوصی صنایع فرآورده های کشاورزی در شهرستان هشترود

جهاد تبیین راه مقابله با دشمن در برابر تحریف و انحراف

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: جهاد تبیین یکی از راههای مقابله با دشمن در برابر انحراف، تحریف و به چالش کشیدن امنیت غذای کشور است.

ایجاد شهرک خصوصی صنایع فرآورده های کشاورزی در شهرستان هشترود

به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، مجید احمدی در جلسه قرارگاه جهاد تبیین در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هشترود ، تکرار مفهوم جهاد تبیین در فرمایشات مقام معظم رهبری را نشان از ضرورت و اهمیت آن دانسته و اظهار داشت: از آنجا که تامین امنیت غذایی و نظارت بر تولید و توزیع آن در حال حاضر بر عهده جهاد کشاورزی است، وزیر محترم دستور ایجاد قرارگاه جهاد تبیین را صادر نمودند و پیرو این دستور، در سازمانهای تابعه و شهرستانها نیز این قرارگاه تشکیل شده و ما نیز جلسات متعددی در خصوص عملکردها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برگزار نمودیم تا اقدامات سازنده در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، قرارگاه جهاد تبیین شهرستان هشترود، به ریاست فرماندار شهرستان و حضور جهاد کشاورزی هشترود به عنوان سخنگوی قرارگاه فعالیت خود را دنبال می نماید، گفت: جلسات متعددی در این قرارگاه برگزار گردید تا برنامه های دولت برای مردم تبیین شده و با اطلاع رسانی درست، آنها به این اطمینان برسند که  مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در راستای افزایش رفاه آنها و بهبود اقتصاد کشور اجرا می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: از سوی دیگر کالاهایی که توسط برخی سودجویان احتکار شده بود توسط سربازان گمنام امام زمان و نیروهای سپاه پاسداران و سایر دستگاه اجرایی کشف و ضبط شده و با مصاحبه های مختلفی که در رسانه ها و فضای مجازی انجام شد، برای مردم شفاف سازی شد تا جراحی اقتصادی دولت در فضایی آرام انجام شود.

احمدی یکی از مهمترین بخش های طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها را در حوزه نهاده های دامی دانسته و گفت: برای جلوگیری از هرگونه خلل در امر تولید و تزریق سرمایه در گردش مورد نیاز، دامداران و مرغداران شهرستان هشترود که مایل بودند را به بانک کشاورزی معرفی نمودیم که تا امروز 17 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده است و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

وی کاهش جوجه ریزی مرغداران را یکی از موارد سیاه نمایی در فضای مجازی معرفی نموده و اظهار داشت:  خوشبختانه در شهرستان هشترود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 100هزار قطعه افزایش جوجه‌ریزی داشته ایم و تولید شهرستان در اردیبهشت و خرداد به حدی بود که برای تامین استانهای همجوار و متضرر نشدن مرغداران، بخشی از تولید شهرستان به استانهای همجوار ارسال شد.

مدیر جهادکشاورزی  شهرستان هشترود هدف دشمن را مشوش کردن فضای کشور از طریق فضای مجازی جهت جلوگیری از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها دانسته و افزود: در بحث مدیریت مصرف آرد و نان، با توجه به اینکه در ایام محرم هشترود، میزبان مهمانان و گردشگران بود، با رایزنی های انجام گرفته، سهیمه بیشتری دریافت نمودیم تا با مدیریت صحیح، از هرگونه سیاه نمایی در این زمینه جلوگیری نماییم.

احمدی محصول استراتژیک گندم را، مهمترین محصول هشترود دانسته که معیشت بخش قابل توجهی از مردم شهرستان به آن گره خورده است و ادامه داد: خوشبختانه دولت محترم قیمت خرید تضمینی را به موقع اعلام نموده و افزایش قیمت خرید از ۵ هزار تومان به ۱۱ هزار و 500 تومان را تصویب نمود همچنین قیمت کودهای پایه مانند فسفات و پتاس ۵۰ درصد کاهش یافت تا در حوزه کشاورزی شور و نشاط قابل توجهی ایجاد شود.

وی ادامه داد: تا امروز در سال زراعی جاری۴۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در هشترود داشته ایم و 25 درصد از سطح زیر کشت شهرستان نیز همچنان برداشت نشده است و این در حالی است که در سال گذشته مجموعا۲۰ هزار تن خرید تضمینی داشتیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه اول در تولید گندم استان را در اختیار دارد، میزان خرید بذری در هشترود را 4 هزار تن عنوان نموده و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و تنها مشکل ما پرداخت مطالبات گندمکاران در سریعترین زمان ممکن است که از طریق سازمان پیگیری های لازم در این خصوص انجام شده است و در صورت پرداخت به موقع می توانیم میزان خرید تضمینی را افزایش دهیم.

احمدی افزایش ارقام کشت دیم گندم و نخود در شهرستان را از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی در هشترود دانسته و اظهار داشت: برنامه اصلی ما استفاده از ارقامی است که بهره وری بهتری دارند و در این مسیر بیش از 60 درصد از ارقام قبلی را جایگزین ارقام جدید نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار برداشت مکانیزه نخود با کمک موسسه تحقیقات دیم در هشترود انجام شد، خاطر نشان کرد: برنامه های دیگر ما در این حوزه کشت علوفه و حبوبات در زمینهای آیش، افزایش ضریب مکانیزاسیون شهرستان و استفاده بهینه از منابع آبی برای کشت بهینه است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود در پایان سخنان خود، عملکرد این شهرستان در حوزه فرآورده های کشاورزی و صنایع تبدیلی را مناسب ندانسته و ادامه داد: در راستای بهبود جایگاه هشترود اقدامات متعددی انجام شده است که از جمله می توان به برگزاری همایش های تحقق شعار سال، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در هشترود و مذاکرات اولیه برای سرمایه گذاری شرکت کشت و صنعت آذربایجان خاوری در ایجاد شهرک خصوصی صنایع فرآورده های کشاورزی اشاره نمود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید