Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه:

فعالیت 37 مرکز بهداشتی خرید محصولات کشاورزی در ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت : ۳۷ مرکز بهداشتی خرید محصولات کشاورزی به ویژه سیب صنعتی در سطح شهرستان وجود دارد که ۱۳ مرکز بخش خصوصی، ۱۴ شرکت تعاونی روستایی و ۱۰ سردخانه نگهداری میوه مجوزهای لازم را در این زمینه اخذ نموده و با آغار فصل برداشت فعالیت خواهند کرد.

فعالیت 37 مرکز بهداشتی خرید محصولات کشاورزی در ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا دراذربایجان غربی، پرویز امجدی در جلسه هماهنگی و ساماندهی سیب صنعتی شهرستان ارومیه که با حضور اعضای کمیته در دفتر مدیریت برگزار شد، در خصوص انباشت سیب در حاشیه راهها اظهارکرد: امسال نیز همانند سال گذشته، برپایی مرکز خرید و جمع آوری سیب صنعتی بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی در حاشیه جاده ها ممنوع بوده و با متخلفان طبق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

 وی با بیان اینکه نظارت ها برای جلوگیری از انباشت سیب صنعتی در کنار جاده ها توسط دستگاهای مسئول انجام خواهد شد، افزود: اگر امسال روند جمع آوری بهداشتی سیب صنعتی ساماندهی نشود با چالش جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد ، سیب صنعتی به عنوان یک ثروت اقتصادی و اجتماعی نبایستی در حریم جاده ها انباشت شده و منجر به ایجاد مشکلات بهداشتی و ترافیکی شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اذعان داشت: این شهرستان ۲۳ هزار هکتار باغ سیب دارد و به طور میانگین سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول سیب از باغات این شهرستان برداشت می شود.

 امجدی در ادامه بیان کرد پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۰۰ هزار تومان سیب درجه ۳ از باغات شهرستان تولید و به مصارف کارخانه های صنایع تبدیلی برسد.

 در این جلسه پیشنهاد شد از مراکز جمع آوری سیب صنعتی در مسیر جاده ارومیه، سلماس، سرو و بالانج بازدید و ضمن حفظ فضای رقابتی در خصوص صدور مجوز موقت جهت ایجاد جایگاه جدید خرید محصولات زیر درختی با توجه به سابقه و توان خرید متقاضیان و پراکنش مناسب منطقه اقدام شود.

 گفتنی است شهرستان ارومیه با تولید ۵۰۰ هزار تن سیب درختی دارای رتبه برتر تولید این محصول در استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید