Iranian Agriculture News Agency

فرقانی خبر داد:

افزایش سطح زیر کشت و تولید در واحد سطح کلزا در شهرستان تبریز

اولین جلسه برنامه‌ریزی برای شروع کشت کلزا با هدف افزایش سطح زیر کشت و افزایش تولید در واحد سطح در شهرستان تبریز برگزار شد.

افزایش سطح زیر کشت و تولید در واحد سطح کلزا در شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز در جلسه هماهنگی مکان‌یابی کشت کلزا اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته سال جاری شاهد افزایش سطح زیر کشت و تولید در واحد سطح کلزا در شهرستان تبریز خواهیم بود.

 ابراهیم فرقانی افزود: در صد افزایش سه برابری سطح زیر کشت کلزا در شهرستان تبریز هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: شاید چنین تصور شود که شهرستان تبریز، منطقه‌ای صنعتی است و بخش کشاورزی قابل‌توجهی ندارد، اما بررسی‌های میدانی و کارشناسی، نشان می‌دهد که این شهرستان، ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی دارد که کشت کلزا از مهم‌ترین آن‌ها است.

فرقانی در ادامه تأکید کرد: از آنجایی که تبریز قطب تولید کلزا در استان است باید هر سال شاهد افزایش کشت دانه های روغنی در سطح شهرستان باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان تبریز، گفت: ۴۵ درصد سطح زیرکشت کلزا در استان، مربوط به شهرستان تبریز است.

وی در ادامه با تبیین سیاست‌های جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان تبریز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد، جایگزینی کلزا به جای محصولات با نیاز آبی بالا یکی از اولویت‌های اساسی این شهرستان است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه شهرستان تبریز از نظر تولیدات زراعی، به ویژه در کشت غلات، کلزا و علوفه جایگاه و تولیدات خوبی دارد، خاطر نشان کرد: کشت کلزا نمونه‌ای از محصولات خاص کشت شده در این منطقه است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید