Iranian Agriculture News Agency

۷۲۳ واحد نانوایی های استان بوشهر به کارت خوان هوشمند مجهز شدند

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان بوشهر گفت: از ۷۷۹ واحد نانوایی مشمول طرح هوشمندسازی فروش نان تاکنون ۷۲۳ واحد معادل ۹۱ درصد به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده اند.

۷۲۳ واحد نانوایی های استان بوشهر به کارت خوان هوشمند مجهز شدند

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، موسی رادمنش افزود: تلاش می شود واحدهای باقی مانده در کمترین زمان به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شوند.

وی تاکید کرد: استان بوشهر در نظارت هوشمند بر نانوایی پیشگام بوده و حتی قبل از اجرای این طرح سامانه‌هایی را برای این مهم تعبیه کرده است.

رادمنش اضافه کرد: هرچند نظارت و بازرسی حضوری در واحدهای نانوایی همچنان با جدیت ادامه دارد اما نظارت هوشمند یک امر اجتناب ناپذیر است و باید از این فرصت برای کاهش میزان تخلف به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی هدف از مجهز کردن واحدهای نانوایی به دستگاه کارتخوان هوشمند را جلوگیری از فروش آرد خارج از سبد عرضه و کاهش میزان تخلف عنوان کرد.

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان بوشهر گفت: از اول سال تا پایان تیرماه از ۲هزار و ۲۸۴ واحد نانوایی بازدید شده که ۳۶۲ واحد نانوایی تخلف داشتند و به میزان ۳۱ میلیون و ۵۷۸هزار و ۳۲۰ تومان جریمه شدند این درحالی است که شمار نانوایی های متخلف در بازه زمانی ۲۰ آبان تا پایان سال به ۶۶۶ واحد رسیده بود.

وی یادآور شد: بررسی ها نشان می‌دهد میزان تخلف نانوایی های با نصب دستگاه‌های کارتخوان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

رادمنش اضافه کرد: با نصب دستگاه‌های کارتخوان در نانوایی ها هیچگونه سهمیه‌بندی و افزایش قیمت نان اعمال نشده است و افراد می‌توانند به هر میزان نان که نیاز دارند با قیمت مصوب یارانه‌ای خریداری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید