Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگوی اختصاصی با ایانا خبر داد:

افزایش 100درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در آذربایجان شرقی

ذخیره گندم استان آذربایجان شرقی وضعیت مناسبی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش 100درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 100درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در آذربایجان شرقی

اکبر فتحی در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: تا امروز 387 هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم در استان برداشت شده است.

وی افزود: میزان خرید گندم تا 22مردادماه 171 هزار و 263 تن بوده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این عدد 85 هزار و 514 تن بود و شاهد یک رشد صد درصدی در سال جاری هستیم.

فتحی ارزش کل گندم خریداری شده را در استان را  یک هزار و 981 میلیارد تومان اعلام نموده و افزود: در حال حاضر 432 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت نموده ایم که این میزان 22 درصد از کل ارزش گندم خریداری شده به صورت تضمینی را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: همچنین در سالزراعی جاری 12 هزار و 949 تن گندم به صورت توافقی، 11 هزار و 206 تن به صورت بذری و 17 هزار و 261 تن گندم مانده از سال 1400 خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تامین امنیت غذایی مردم را مهمترین هدف سازمان جهاد کشاورزی دانسته و افزود:  تلاش خواهیم کرد تا مطالبات گندمکاران در خصوص خرید تضمینی را هر چه سریعتر پرداخت نماییم تا کشاورزان نیز دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

وی با بیان اینکه سرعت پرداخت معوقات گندم کاران افزایش یافته است، تاکید کرد: کشاورزان گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دهند و از تحویل گندم به غیر مراکز خرید خودداری کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ذخیره گندم استان اکنون وضعیت مناسبی دارد ادامه داد: تاکنون خرید گندم در استان بیش از صددرصد نسبت به کل گندم خریداری شده در سال گذشته رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل خرید نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

گفتنی است، تاکنون ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از گندمکاران کشور خریداری شده است در صورتی که سال گذشته تا این تاریخ، ۴ میلیون و ۴۸۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید