Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

خرید تضمینی گندم در قزوین ۵۳درصد افزایش داشته است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خرید تضمینی گندم در این استان با ۱۷۲ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش داشته است.

خرید تضمینی گندم در قزوین ۵۳درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: خرید گندم سال گذشته ۱۱۲ هزار تن بود که امسال با افزایش بسیار چشمگیری همراه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳ مرکز گندم کشاورزان استان را خریداری می‌کردند، گفت: گندم آبی و دیم خریداری شده با برداشت از سطح ۱۲۸ هزار هکتار صورت گرفته است.

افلاطونی در ادامه تصریح کرد: با وجود تنش‌های خشکسالی و از بین رفتن بخشی از مزارع استان قزوین که به کاهش ۲۶ درصدی سطح کشت منجر شده است، جهش خرید تضمینی گندم عملکرد بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

این مسؤول در خصوص تشریح علل افزایش خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته بیان داشت: قیمت مناسب گندم به میزان هر کیلوگرم ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان، هماهنگی ستاد خرید گندم استان، حمایت‌های مسؤولان اجرایی و نظامی استان و همچنین تشدید نظارت‌ها بر نقل و انتقال محموله‌های گندم از عمده دلایل افزایش خرید تضمینی گندم در سال جاری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات موسسه بذر و نهال کشور بر گندم استان قزوین، این محصول از نظر کیفی در رده خوب ارزیابی شده است.

افلاطونی یادآور شد: خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته و اهتمام مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی استان قزوین، پول بیش از ۸۰ درصد گندمکاران به موقع پرداخت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید