Iranian Agriculture News Agency

در راستای تحقق شعار کشاورزی دانش بنیان؛

طرح سنجش از راه دور مزارع کشاورزی قزوین در دستور کار قرار گرفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای تحقق شعار کشاورزی دانش بنیان در سال جاری، طرح سنجش و کنترل مزارع کشاورزی این استان در دستور کار قرار دارد.

طرح سنجش از راه دور مزارع کشاورزی قزوین در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه انجام روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: در این طرح با کمک ماهواره و فناوری‌های روز دنیا مزارع و سطح کشت استان تحت نظارت و کنترل قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های متعددی با هدف تحقق این مهم اعلام آمادگی کرده‌اند که برخی از آن‌ها شامل موسسات تحقیقاتی و پژوهشگاه وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است.

راه انجام در خصوص استفاده از مزایای روش سنجش از راه دور گفت: با کمک این امکان می‌توان نیاز آبی، تغذیه گیاهی، میزان آبیاری، تنش‌های محیطی و حوادث غیر مترقبه را ارزیابی می‌کند.

این مسؤول در ادامه تصریح کرد: استفاده از روش‌های GPS و متراژ در عرصه‌های کشاورزی به لحاظ نیروی انسانی هزینه بر بوده و یک کار وقت گیر به حساب می‌آید، بر همین اساس استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان و بکارگیری از ماهواره در وقت و هزینه صرفه جویی کرده و نتیجه بهتر و دقیق تری ارایه خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: سیاست‌های جهاد کشاورزی استان قزوین هوشمندسازی کشاورزی و تحول این حوزه با کمک علوم دانش بنیان است.

گفتنی است، استان قزوین استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید