Iranian Agriculture News Agency

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

حضرت عباس(ع) اسوه کمال و مصداق راستین انسان کامل بود

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حدضرت عباس(ع) یکی از بی‌بدیل ترین مردان تاریخ رشادت در صحنه کربلا و یکی از محکم ترین تکیه گاه های امام حسین(ع) ، اسوه ادب ، کمال و نمونه انسان کامل بود.

حضرت عباس(ع) اسوه کمال و مصداق راستین انسان کامل بود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام رضا میرزاجانی در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در جمع کارکنان ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ، با اعلام این مطلب اظهار کرد: نشانه تبلور تربیت در کربلا عباس بود آنچه حضرت ابوالفضل العباس(ع) را از دیگران متمایز کرد و امروز نیز بعد از گذشت قرن ها به عنوان ویژگی برتر ایشان زبانزد خاص و عام است، ادب ایشان بود که در میان همه یاران امام حسین (ع) به عنوان ویژگی اخلاقی شاخص ایشان شناخته می شد.

حجت الاسلام میرزاجانی با بیان اینکه رسیدن به شناخت و خودآگاهی عامل رستگاری است، افزود:  خودشناسی به معنای شناخت تمام ابعاد تکاملی وجود انسان است که به شناخت خدا نیز منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: جوانان و نوجوانان ما باید با الگو برداری از فرهنگ ایثار و شهادت و درس گرفتن از واقعه عاشورا بهترین سرمایه  و روش زندگی را برای خود برگزینند.

وی همچنین تاکید کرد: هر وقت احساس کردید در مسیر اشتباه هستید،شجاعت تغییر مسیر را داشته باشید حتی اگر برایتان گران تمام شود. همانگونه که حر می دانست اگر به کمک امام حسین برود کشته خواهد شد اما وقتی دید حق با امام حسین علیه السلام است لحظه ای تعلل نکرد و مسیر زندگی اش را عوض کرد. تصمیمی که به ما روش زندگی درست را یاد می دهد‌ و این درس بسیار مهمی از واقعه عاشوراست .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید