Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

کشت قراردادی محصولات استراتژیک مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان و تولید هرچه بیشتر محصولات استراتژیک، توجه ویژه‌ای به کشت قراردادی دارد.

کشت قراردادی محصولات استراتژیک مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمد صالح احمدی در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان که با حضور رییس این سازمان و سایر معاونت‌ها برگزار شد اظهار داشت: تأمین بذر، کود، و پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی مورد نیاز کشاورزان امسال در کشت قراردادی گتدم آبی از اولویت‌های اصلی است.

احمدی ادامه داد: از هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و سعی خواهیم کرد تا با کیفیت‌ترین بذر را برای کشاورزان در سال زراعی آینده تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلی در زمینه کود نداریم: برای کشت  قراردادی گندم آبی امسال  نیاز به ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن‌ کود اوره است که در حال حاضر ۱۸ هزار تن در سطح انبارهای کارگزاران و سازمانی ذخیره شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: برای کشت قراردادی گندم آبی نیاز به چهار هزار تن کود فسفات داریم که از این میزان ۲۹۵۳ تن در حال حاضر موجود است.

احمدی عنوان کرد: در حال  حاضر۷۰۰ تن کود پتاس در انبارهای کارگزاران موجود است که  امسال به ۳هزار و ۲۰۰ تن‌ نیاز داریم.

کشاورزان و باغداران از طریق حواله الکترونیک و بر اساس سامانه پهنه بندی میتوانند کودهای شیمیایی تامین شده را برای کشت پاییزه از دهم شهریور ماه دریافت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید