Iranian Agriculture News Agency

۸ هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان زیر کشت گندم آبی و دیم

سه هزار کشاورز فریدونشهری این روز‌ها مشغول برداشت گندم از مزارع شهرستان هستند.

۸ هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان زیر کشت گندم آبی و دیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر سطح زیر کشت گندم آبی و دیم این شهرستان در سال زراعی جاری را ۸ هزارو ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: امسال پیش بینی می‌شود از هر هکتار گندم آبی به طور میانگین ۴ تن و از هرهکتار گندم دیم یک تن محصول برداشت شود.

حمیدرضا چیانی تعداد بهره بردارگندم شهرستان فریدونشهر را ۳ هزار نفر عنوان کرد و افزود: مهمترین ارقام گندم کشت شده در سال زراعی جاری در شهرستان ارقام الوند، امید، حیدری، اروم و میهن است و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۴ هزار تن م گندم تا نیمه مردادماه در شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه گندم در این شهرستان به دو روش سنتی و مکانیکی برداشت می‌شود گفت: به دلیل فرسودگی و غیراستاندارد بودن کمباین‌ها، بخشی از محصول گندم کشاورزان از بین می‌رود.

آقای چیانی در ادامه با اشاره به وجود تنها یک مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان فریدونشهر و نارضایتی کشاورزان گفت: به دلیل کمبود مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان و دوری از مکان‌های تولید محصول، بخش اعظم گندم تولیدی شهرستان را دلالان به قیمت کمتر از نرخ مصوب از کشاورزان خریداری می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید