Iranian Agriculture News Agency

دهقان پور تاکید کرد:

طرح پهنه بندی باید تمام و کامل دنبال شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه نگاه ما باید این باشد که بتوانیم خدمتی به بخش کشاورزی کنیم، گفت: طرح پهنه بندی باید تمام و کامل دنبال شود و ما به دنبال این بودیم تا اختیارات مدیران پهنه را اضافه کرده و حوزه‌ی کاری آنان را محدودتر کنیم.

طرح پهنه بندی باید تمام و کامل دنبال شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان سروستان تصریح کرد: بر اساس حوزه‌ی محدود و اختیارات بیشتر هر کارشناس متناسب با ایده‌ها و ابتکاراتی که دارد می تواند به توسعه کشاورزی در محدوده جغرافیایی تحت نظارت یا همان پهنه کمک کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طرح پهنه بندی باید یک سری بازنگری‌هایی انجام شود، اظهار کرد: از قبل اجرای همین کار می‌توانیم بحث افزایش نفوذ دانش، افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها که نهایتا می تواند به افزایش بهره‌وری تولید منجر بشود را دنبال کنیم.

او با اشاره به اینکه یک اتاق فکر در سازمان جهاد کشاورزی ایجاد شده است، ابراز کرد: حتما سعی می‌کنیم از توان و اندیشه همکاران استفاده بکنیم؛ ایده‌هایی که وجود دارد می تواند اثرگذار باشد، این اتاق فکر می تواند محلی باشد که شما اظهار نظر بکنید و دیدگاه های خود را مطرح کنید، یک پیشنهاد می‌تواند جرقه یک تحول باشد. 

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر باید به سمت حل مشکلات بهره برداران حتی به صورت موردی رفت، افزود: ما امروزه در شرایط قرار گرفته ایم که اگر به صورت موردی مشکلات را دنبال نکنیم کشاورز هم قطع امید می‌کند و اعتمادی که می تواند بین ما و کشاورز شکل بگیرد از بین می رود. 

به عقیده دهقان پور؛ سرمایه‌ی اجتماعی که در جامعه‌ی کشاورزی و در بین تولید کنندگان باید داشته باشیم را می توان با پیگیری های موردی تقویت کرد؛ سرمایه های اجتماعی بر سه موئلفه اعتماد، مشارکت و مسئولیت پذیری و پاسخگویی استوار است. 

او با بیان اینکه هر گاه اعتماد کشاورز جلب بشود، در برابر او مسئولیت پذیر بود و به نیاز هایش پاسخگو باشیم مطمنا شاهد مشارکت کشاورز و افراد برای سرمایه گذاری خواهیم بود، افزود: از این رو خواهش می کنم سرمایه های اجتماعی خود را تقویت کنید زیرا ما با یک جامعه پویا و زنده کار می کنیم. 

وی با اشاره به اینکه کشاورزان ما با هوش هستند و از قدرت ابتکار برخوردارند، اضافه کرد: برقراری ارتباط برای جلب نظر کشاورز نیازمند یک هنر ادراکی و هنر ارتباطی است؛ این ارتباط الزاما نیاز نیست به صورت حضوری باشد. 

نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان سروستان در حاشیه سفر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به این شهرستان به منظور بررسی موانع پیش روی طرح های تولیدی انجام شد.

در این سفر استاندار فارس با حضور دهقان پور و مسئولین محلی از طرح بزرگ گلخانه ای امین شهرستان سروستان بازدید کرد و به منظور رفع موانع پیش روی این طرح صنعتی رایزنی و بررسی های لازم انجام شد. 

دهقان پور در پایان سفر خود به شهرستان سروستان در شرکت روغن خوراکی کیمیا دانه سروستان نیز حضور یافت و در خصوص برنامه ریزی برای تامین دانه های روغنی مورد نیاز این شرکت از محل تولید استان فارس با مدیران این شرکت به بحث و تبادل نظر پرداخت.

سفر سروستان2

 

سفر سروستان1

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید