Iranian Agriculture News Agency

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان

۷۶ درصد برآورد خرید تضمینی گندم در کردستان تحقق یافت

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان طی سال زراعی جاری ۶۲۲ هزار و ۸۵۹ تن گندم به طور تضمینی از کشاورزان خریداری می شود که تاکنون ۷۶ درصد این برآورد محقق شده است.

۷۶ درصد برآورد خرید تضمینی گندم در کردستان تحقق یافت
 
به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان،  جمال صالحی  نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان طی سال زراعی جاری ۶۲۲ هزار و ۸۵۹ تن گندم به طور تضمینی از کشاورزان خریداری می شود که تاکنون ۷۶ درصد این برآورد محقق شده است.

اظهار داشت: از ابتدای خرید تضمینی گندم در استان ( ۶ تیرماه) تا چهاردهم مرداد سال جاری ۴۷۸ هزار و ۹۰ تن از این محصول خریداری شده و تاکنون ۴۷۱ هزار و ۶۳۳ تن آن در سامانه سیفا به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چک لیست ۴۴۳ هزار و ۲۲ تن هم به بانک عامل(کشاورزی) ارسال شده است، افزود: آهنگ خرید روزانه گندم هم در استان به ۱۱ هزار و ۳۶۵ تن افزایش پیدا کرده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم  از کشاورزان استان طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۲۵۷ هزار و ۵۰ تن بوده حدود ۸۳ درصد افزایش داشته است.

صالحی یاداور شد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان به ترتیب مربوط به شهرستان های بیجار با ۱۱۲ هزار و ۳۵۲ تن، دهگلان با ۸۹ هزار و ۱۵۳ تن، سقز با ۸۴ هزار و ۵۵۷ تن، قروه با ۷۳ هزار و ۳۳۴ تن و کامیاران با ۵۳ هزار و ۶۸۶ تن بوده است.

وی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دیواندره ۵۰ هزار و ۷۹۴ تن، سنندج ۱۰ هزار و سه تن، بانه یک هزار و ۶۹۰ تن، مریوان یک هزار و ۱۸۸ تن و سروآباد هم یک هزار و ۳۳۱ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: ۸۳ مرکز خرید گندم در استان تایید شده و آماده خرید محصول از کشاورزان استان بوده و از این تعداد ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی های روستایی است.

صالحی اضافه کرد: به ازای هر کیلوگرم گندم که توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی این محصول تحویل داده شود ۱۱۵ هزار ریال توسط بانک عامل(کشاورزی) پرداخت می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید