Iranian Agriculture News Agency

خریداری بیش از 2 هزار و 700 تن کلزا در کردستان به طور تضمینی

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از 2 هزار و 700 تن کلزا در کردستان به طور تضمینی خریداری شده است.

 خریداری بیش از 2 هزار و 700 تن کلزا در کردستان به طور تضمینی
به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان،  حیدر مرادی مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون 2 هزار و 720 تن کلزا از مزارع استان برداشت و به طور تضمینی خریداری شده است.

مرادی با اشاره به اینکه برداشت کلزا از مزارع استان از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: در سال زراعی جاری یک هزار و 420 هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافت که از این میزان یک هزار و 152 هکتار قابل برداشت بود.

وی از مهمترین دلایل کاهش سطح برداشت کلزا را خشکسالی و سرمازدگی در برخی شهرستان های استان هم چون قروه خواند و اضافه کرد: تاکنون کلزا از یک هزار و 140 هکتار از مزارع استان برداشت شده و حدود 12 هکتار باقی مانده هم طی چند روز آینده برداشت می شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه تا امروز 6 مرداد 2 هزار و 720 تن کلزا به طور تضمینی از کلزاکاران استان خریداری شده است، افزود: هر کیلوگرم کلزا به قیمت 235 هزار ریال به صورت قراردادی توسط مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه خریداری شده و حدود 383 تن آن هم در سامانه غله و خدمات بازرگانی به ثبت رسیده است.

مرادی با اشاره به اینکه پنج مرکز در شهرستان های قروه، دهگلان، مریوان، سقز و کامیاران برای خرید کلزا دایر شده‌اند، گفت: به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت کلزا مربوط به شهرستان های دهگلان با 420 هکتار، سقز 250 هکتار، قروه 190 و کامیاران 110 هکتار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید