Iranian Agriculture News Agency

مویدی عنوان کرد:

محصول تاکستان های بیضا به بازار آمد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت انگور از سطح 1570هکتار از تاکستان های این شهرستان خبر داد و گفت: عرضه محصول این باغ ها به بازار تا آبان ماه ادامه خواهد داشت.

محصول تاکستان های بیضا به بازار آمد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 18 هزار تن انگور از تاکستان های دیم و آبی شهرستان بیضا برداشت شود که علاوه بر مصارف تازه خوری به صورت مویز و کشمش فرآوری و به کشور های افغانستان و پاکستان صادر خواهد شد.

به گفته وی؛ استفاده به صورت آبغوره، غوره خشک، پودر غوره، ترشی غوره، سرکه و شیره انگور از دیگر اشکال مصرف انگور شهرستان بیضا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری به دلیل وقوع شرایط خشکسالی، سرمازدگی شدید بهاره و جاری شدن سیل اخیر میزان تولید انگور در شهرستان بیضا کاهشی است، اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری انگور به منظور ایجاد ارزش افزوده از ضرورت های بخش کشاورزی این شهرستان است.

مویدی با اشاره به اینکه ریش بابا، عسکری، سمرقندی و رطبی از مهم ترین ارقام انگور شهرستان بیضا است، ابراز کرد: انگور محصولی کم آب بر است و با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان انگور تولیدی از کیفیت و بازار پسندی بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید