Iranian Agriculture News Agency

سازه های آبخیزداری استان بوشهر ۲۵ میلیون متر مکعب رواناب ذخیره کردند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در سامانه بارشی موسوم مونسون ۷۰ درصد سازه های آبخیزداری این استان آبگیری و حجم تقریبی استحصال آب به میزان ۲۵ میلیون مترمکعب انجام شد.

سازه های آبخیزداری استان بوشهر ۲۵ میلیون متر مکعب رواناب ذخیره کردند

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، غلامرضا منتظری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: ۸۰ تا ۸۵ درصد از سطح مساحت استان بوشهر تحت تاثیر سامانه بارشی موسوم به مونسون در پنجم تا ۹ مرداد ماه قرار گرفت.

 وی بیان کرد: باتوجه به اینکه ۸۶۲  سازه سنگی ملاتی و سیستم های  پخش  سیلاب  در استان  احداث و بالغ بر ۱۵۴ هزار هکتار  عرصه سطوح بیولوژیک و بیو مکانیک اجرا شده است این سازه ها در هر مرحله بارش  ظرفیت استحصال ۳۷ میلیون متر مکعب رواناب را دارند.

 منتظری یادآورشد: در بارندگی های اخیر در مجموع  ۷۰ درصد این ظرفیت تحت تاثیر بارش ها برای  یک یا ۲ مرحله قرار گرفت و موجب استحصال بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب رواناب شد.                                                              

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: علاوه بر استحصال این میزان آب ناشی از بارش های یاد شده و نقش موثر  و قابل توجه پروژه های آبخیزداری  و کنترل سیلاب و خسارت حاصل از آن این سازه ها موجب تغذیه آبخوان ها و سفره های آب زیر زمینی، کنترل و کاهش فرسایش خاک و حمل رسوبات ناشی از آن به مناطق پایین دست شده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید