Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت ۱۱۰ هزار تن انگور از باغات استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد : امسال ۱۱۰ هزار تن انگور از۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتاراز باغات استان برداشت شود .

پیش بینی برداشت ۱۱۰ هزار تن انگور از باغات استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بااشاره به اینکه سالیانه ۱۴۰ هزار تن انگور از این باغات برداشت می‌شود گفت: در سال جاری و به دلیل وقوع شرایط خشکسالی ونیز سرمای شدید و بی سابقه زمستانه نسبت به سال گذشته کاهش تولید خواهیم داشت.

وی گفت: ارقام یاقوتی، فلیم سیدلس پرلت سیدلس، بی دانه قرمز، بی دانه سفید، کندری، پیکامی و عسگری در باغات استان کشت می‌گردد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در بسیاری از مناطق کوهستانی استان امکان پرورش و کشت انگور به روش دیم فراهم است که عمدتا رقم رشه در باغات دیم کشت میگردد. این رقم انگور سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید بوده و بدون مصرف سم و کود و بصورت ارگانیک تولید میگردد. این رقم خاص زاگرس میانی و شمالی خصوصا مناطق اورامانات میباشد.

وی بیان کرد: در مناطق معتدل استان از نیمه تیرماه کار برداشت ارقام زودرس اغاز شده و تا نیمه مهر ماه و با برداشت ارقام دیرس ادامه خواهد داشت.

فیض قربانی گفت: صحنه کرمانشاه قصرشیرین سرپل ذهاب دالاهو بیشترین سطح باغات را به خود اختصاص داده است.

وی به صادرات ارقام پر محصول اشاره کرد و گفت: رقم فلیم سیدلس به دلیل ماندگاری بالا، درصد مواد جامد محلول مناسب و عطر، طعم و رنگ ممتاز به کشور‌های روسیه و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید