Iranian Agriculture News Agency

خسارت میلیاردی بارندگی به کشاورزی فیروزآباد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: سیل به بخش کشاورزی این شهرستان 664 میلیارد و 350 میلیون تومان خسارت زد.

خسارت میلیاردی بارندگی به کشاورزی فیروزآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حبیب کوهکن با اشاره به جاری شدن سیل در ششم مردادماه در شهرستان فیروزآباد، تصریح کرد: ۷۸۷۰ هکتار از مزارع و باغ های این شهرستان بر اثر سیل آسیب دید.

به گفته وی؛ خسارت باغ های انگور و انجیر و سایر باغ های شهرستان فیروزآباد در سطح 6500 هکتار، به میزان 25 تا 70  درصد و به ارزش 533 میلیارد و 250 میلیون تومان برآورد شده است.

کوهکن اظهار کرد: بارندگی به ۱۳۷۰ هکتار از مزارع آبی شهرستان فیروزآباد خسارت 30 درصدی به میزان 10 میلیارد تومان خسارت زده است.

وی تصریح کرد: فعالیت این سامانه بارشی به جاده بین مزارع و زمین های زراعی این شهرستان مبلغ 52 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت وارد کرده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد اظهار کرد: در اثر بارندگی اخیر به منابع آبی شهرستان از جمله 784 متر قنات و 50 کیلومتر کانال و لوله انتقال آب خسارتی معادل 68 میلیارد و 600 میلیون تومان وارد شده است.

کوهکن با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی راهکار جبران خسارت کشاورزان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه احتمالی است، اضافه کرد: توسعه بیمه محصولات کشاورزی باید در برنامه بهره برداران باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید