Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

برداشت بیش از ۴۶ هزار تن نخود از مزارع آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کار برداشت نخود از سطح بیش از ۷۱ هزار هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در استان آغاز شده و تا نیمه مردادماه سال جاری ادامه دارد.

برداشت بیش از ۴۶ هزار تن نخود از مزارع آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی عیدی افزود: پیش بینی می‌شود از این میزان اراضی زیرکشت، با متوسط عملکرد ۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار در اراضی دیم و هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در اراضی آبی ، ۴۶ هزار و ۲۷۲ تن نخود برداشت شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۷ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت نخود رفته بود که ۴۲ هزار تن محصول تولید شد ، تصریح کرد: برداشت نخود پیش بینی شده از اراضی استان درسال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته حدود هفت درصد از نظر سطح زیر کشت و ۱۰درصد از نظر میزان تولید افزایش داشته باشد.

عیدی ادامه داد: در سال زراعی جاری ۷۰ هزار و ۵۶۳ هکتار از مزارع دیم و ۷۵۰ هکتار از مزارع آبی استان زیر کشت نخود از نوع نخود سفید رقم محلی قزوین و نخود رنگی پیروز، سعید، آنا ، آتا و رقم وارداتی گوک سو رفته بود.

وی همچنبن با اشاره به اینکه محصول نخود اغلب به صورت کشت بهاره و در مناطق دیم استان کشت می‌گردد، ادامه داد: کشت نخود از اواخر اسفند ماه در استان  آغاز می شود و زمان برداشت این محصول نیز از اوایل تیر ماه بوده و تا نیمه مرداد ماه ادامه می‌یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: استان آذربایجان غربی، رتبه چهارم کشوری را از نظر سطح زیر کشت نخود به خود اختصاص داده است و شهرستان‌های ارومیه، بوکان، نقده، پیرانشهر و مهاباد، اشنویه و پیرانشهر از جمله مناطق عمده کشت حبوبات در استان است.

کشت نخود موجب تثبیت ازت در خاک و آماده سازی اراضی زراعی برای کشت محصول گندم در مناطق دیم می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید