Iranian Agriculture News Agency

خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل به حوزه آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طبق برآوردهای کارشناسی صورت گرفته حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت به تمامی پروژه‌های آبخیزداری استان وارد شد.

خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل به حوزه آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طبق برآوردهای کارشناسی صورت گرفته حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت به تمامی پروژه‌های آبخیزداری استان وارد شده که امید است در فرصت مناسب ترمیم و لایروبی صورت گیرد و رسوبات پشت بندها و سازه‌ها تخلیه شود تا پیشگیری و آمادگی برای مقاطع بعدی صورت گیرد.

اصغر احمدی در جلسه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل در حفظ آب و خاک یک کشور حفظ منابع طبیعی، پوشش گیاهی و جنگل‌هاست، اظهار کرد: بندهای خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی چهارمحال و بختیاری به عنوان یک ضربه‌گیر و مهارکننده سیلاب‌های اخیر نقش خود را نشان و اراضی زیردست روستای بارده شامل باغات و اراضی کشاورزی و تاسیسات و قنوات را از ورود خسارات جبران ناپذیر به نوعی نجات داد.

وی افزود: در برخی روستاها وجود بندهای خاکی مانع از تشدید قدرت سیل موجود شد، بنابراین ضرورت دارد که اهمیت خاصی نسبت به آبخیزداری و آبخوان‌داری صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: در سیل اخیر شاهد این امر بودیم که رسوبات خاکی که از طریق روان‌آب‌ها پشت تمام بندهای خاکی، سازه‌های سنگی ملاتی و پخش سیلاب بندها وارد شد نیاز به تخلیه داشته باشد، همچنین برخی بندها به دلیل شدت بالای سیلاب آسیب دیدند که به منظور لایروبی، ترمیم، مرمت و مقاوم سازی آنها لازم است اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

احمدی بیان کرد: طبق برآوردهای کارشناسی صورت گرفته حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت به تمامی پروژه‌های آبخیزداری استان وارد شده که امید است در فرصت مناسب ترمیم و لایروبی صورت گیرد و رسوبات پشت بندها و سازه‌ها تخلیه شود تا پیشگیری و آمادگی برای مقاطع بعدی صورت گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید