Iranian Agriculture News Agency

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

۳۶ درصد مطالبه گندمکاران کردستانی واریز شده است

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: ۳۶ درصد مطالبه گندمکاران کردستانی واریز شده است

۳۶ درصد مطالبه گندمکاران کردستانی واریز شده است
 

 به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم (۶ تیرماه) تا یازدهم مرداد سال جاری ۳۶ درصد از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

جمال صالحی  اظهار کرد: تا پایان روز یازدهم مرداد سال جاری ۴۴۹ هزار و ۷۷۵ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان بیش از ۴۴۳ هزار و ۶۱۴ تن آن در سامانه سیفا به ثبت رسیده است، افزود: چک لیست ۴۱۹ هزار و ۸۰ تن هم به بانک عامل(کشاورزی) ارسال شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اعلام کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۹۹۷ میلیون و ۱۷۳ هزار ریال معادل ۳۶ درصد  از بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

صالحی با بیان اینکه آهنگ خرید روزانه گندم به بیش از ۱۱ هزار و ۷۱۱ تن رسیده است، گفت: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۲۵ هزار و ۶۷۸ تن بوده حدود ۷۷ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان های بیجار با ۱۰۶ هزار و ۳۱۹ تن، دهگلان با ۸۶ هزار و ۷۳۹ تن، سقز با ۷۹ هزار و ۷۳۶ تن و قروه با ۷۱ هزار و ۲۳۰ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: ۸۳ مرکز خرید گندم در استان تایید شده و آماده خرید محصول از کشاورزان استان بوده و از این تعداد ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی های روستایی است.

صالحی اضافه کرد: به ازای هر کیلوگرم گندم که توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی این محصول تحویل داده شود ۱۱۵ هزار ریال توسط بانک عامل(کشاورزی) پرداخت می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید