Iranian Agriculture News Agency

۷۳۰ هزار راس دام در استان بوشهر پلاک کوبی شدند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای اجرای عملیات هویت‌گذاری دام در سال ۹۸ تا تا پایان تیرماه امسال ۷۳۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این استان پلاک کوبی و هویت دار شدند.

۷۳۰ هزار راس دام در استان بوشهر پلاک کوبی شدند

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، افشین قطبی افزود: پلاک کوبی و هویت گذاری دام‌ها با هدف کنترل تردد و جلوگیری از قاچاق دام، دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق در حوزه دام، شناسایی واحدهای فعال، امکان ارائه خدمات و تخصیص نهاده های دامی به دامداران انجام می شود.

وی اظهار کرد: در عملیات هویت گذاری پس از پلاک کوبی و نصب پلاک ۱۵ رقمی روی گوش دام، اطلاعات هر یک از آنها، محل پرورش و اطلاعات دامدار در سامانه هویت گذاری دام کشور ثبت می‌شود.

قطبی ادامه داد: در زمان حاضر اتحادیه دامداران استان، اتحادیه عشایری، تعاونی های همگام، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان بوشهر مجوز فعالیت در زمینه هویت گذاری دام را دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل، نگهداری و خرید و فروش دام زنده بدون پلاک ممنوع و قاچاق است، دامداران باید نسبت به پلاک کوبی و ثبت هویت دام‌های خود اقدام کنند.

قطبی، جمعیت واحدهای دامی استان بوشهر را یک میلیون و ۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین اعلام کرد که از این شمار ۹۷۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار راس نیز گاو و گوساله و چهار هزار نفر شتر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید