Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ خبر داد:

اعلام قیمت تبدیل شالی به برنج در شالیکوبی ها

تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید در شالیکوبی های مدرن مبلغ 14 هزار و 500 ریال تعیین شد.

اعلام قیمت تبدیل شالی به برنج در شالیکوبی ها
به‌ گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمد نقی طالبیان اظهار کرد: برای رعایت حقوق مصرف کننده و نظارت بر عملکرد شالیکوبی ها و کمباین داران و همزمان با آغاز برداشت برنج، رزمایش نظارت ویژه بر نرخ شالیکوبی داران و کمباین داران شهرستان سیمرغ با همکاری ادارات صنعت، معدن و تجارت، بسیج اصناف و مدیریت و مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ افزود: براساس مصوبه کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی استان برای تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید در شالیکوبی های مدرن مبلغ 14 هزار و 500 ریال و برای تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید در شالیکوبی های سنتی مبلغ 13 هزار ریال تعیین و هر گونه اضافه دریافتی در این بخش، مصداق گرانفروشی خواهد بود و برابر قانون برخورد خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: براساس همین مصوبه، دستمزد کمباین داران در شرایط عادی، شالی سرپا به ازای هر هکتار مبلغ 50 میلیون ریال و در شرایط باتلاقی و شالی خوابیده به ازای هر هکتار مبلغ 55 میلیون ریال تعیین شد.

وی در پایان با اشاره به پیش بینی تولید 25 هزار تن شلتوک در مزارع شالیزاری این شهرستان، گفت: 9 کارخانه شالیکوبی با ظرفیت 18 هزار تن برای تبدیل شلتوک به برنج سفید در این شهرستان آماده فعالیت هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید