Iranian Agriculture News Agency

کاشت پنبه در سطحی بالغ بر 19 هزار هکتار در فارس

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه این استان رتبه اول تولید پنبه در کشور دارد، گفت: در سال زراعی جاری این محصول در سطح 19200 هکتار کاشته شد.

کاشت پنبه در سطحی بالغ بر 19 هزار هکتار در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی صادقی با بیان اینکه کاشت پنبه در 12 شهرستان استان فارس از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و در اواسط تیرماه پایان یافت، تصریح کرد: بیشترین سطح  زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان های داراب و لارستان است.

وی با اشاره به اینکه 14رقم پنبه از ارقام گواهی شده داخلی و خارجی در استان فارس کشته شده است، اظهار کرد: ارقام داخلی گلستان، ساجدی، ارمغان، حکمت، شایان، تابان و لطیف و ارقام خارجی ماکسا، کاریسما، فلش، لیدر، لودوس و ba1010 کاشته شد.

به گفته صادقی؛ از ردیف کار، خطی کار و دستگاه های کشت مستقیم برای کاشت پنبه استفاده می شود.

او اظهار کرد: از سطوح کشت شده، 11 هزار و 600 هکتار نشتی، 1600هکتار سیستم آبیاری تیپ و مابقی به صورت غرقابی مشروب می شود.

صادقی با اشاره به اینکه در سال جاری کشت قراردادی پنبه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، ابراز کرد: در استان فارس کشت قراردادی در سطح  6400 هکتار اجرا شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه استان فارس از نظر کیفیت الیاف مقام نخست کشوری دارد و سال گذشته با تولید 59200تن وش پنبه رتبه اول در کشور را کسب کرد، ابراز کرد: میانگین عملکرد وش پنبه کشور در سال گذشته 2500کیلوگرم در هکتار بود و استان فارس جزو سه استانی است که بیش از 3 هزار کیلوگرم عملکرد در هکتار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید