Iranian Agriculture News Agency

وقوع سیلاب ۵۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال به کشاورزی استان قزوین آسیب زد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وقوع سیلاب در این استان ۵۶میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان خسارت و آسیب وارد کرده است

وقوع سیلاب ۵۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال به کشاورزی استان قزوین آسیب زد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا تبسمی با اعلام این خبر افزود: برخی از روستاها به علت بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب سردهنه آن‌ها خسارت دید و به بخش‌هایی از زیرساخت‌ها و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی نیز آسیب زده است.

وی اضافه کرد: روستاهای خسارت دیده شامل رجایی دشت، قسطین رود، هریان، کارندچال، کمال آباد، مزرعه پرندلات، حسن آباد، مزرعه خشکه رود، چرشدره، فانفین، حسین آباد، شهرستان علیا، شهرستان سفلی، تاجدره، بهرام آباد، سالارکیا، دهدوشاب، اربدیان، خسرود، لات، چنگالدشت، الندر، بازرگاه، گشنه رود، جیردوزان و غیره بوده است.

تبسمی به جاری شدن سیلاب در شهرستان آوج اشاره کرد و گفت: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی آوج با ۳ تیم از تمامی روستاهای شهرستان بازدید بعمل آوردند و در اکثر موارد بارش باران به غیر از کند کردن روند برداشت گندم و تعطیل کردن کمباین‌ها مشکل خاصی ایجاد نکرده است.

این مسؤول تصریح کرد: تنها در روستای توآباد بخش آبگرم تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی کلنجین بارش شدید منجر به جاری شدن سیلاب در معابر روستا شده است.

به گفته وی در جریان سیل به مزارع گندم برداشت نشده هم آسیب وارد شده که میزان خسارت و سطح تحت تاثیر پس از بازدید و بررسی های کارشناسی براورد و اعلام خواهد شد.

تبسمی گفت : پیگیری ها جهت بازتوانی و بازسازی مناطق اسیب دیده در جریان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید