Iranian Agriculture News Agency

ثبت ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین در سامانه سیاک

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان در سامانه یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک) به ثبت رسیده است

ثبت ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین در سامانه سیاک

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، احمد مستخدمی سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: این طرح در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، تهیه نقشه‌های اراضی کشاورزی و سایر واحدهای تولیدی نرم افزار پایگاه اطلاعات مکانی، طراحی و امکان رقومی سازی و جمع آوری و ورود اطلاعات به صورت وب سرویس اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح با نظارت و هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان اجرا می شود اظهار داشت: تاکنون در سطح ۳۴۵ هزار و ۳۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی اطلاعات اراضی در سامانه ترسیم شده که از این میزان ۱۸۶ هزار و ۴۸۷ هکتار حاصل از ترسیم قطعات کشاورزی توسط کارشناسان پهنه و ۱۵۸ هزار و ۸۲۳ هکتار اراضی کشاورزی کاداستر تایید شده است.

سرپرست مدیر یت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: برنامه‌ریزی برای دریافت اطلاعات موثر در مدیریت کشاورزی ، برنامه ریزی برای کشت محصولات، تولید محصولات کشاورزی و مقابله با مخاطرات به هنگام حوادث غیر مترقبه از مزایای اجرای این طرح است.

وی همچنین دسترسی سریع و آسان به آمار و اطلاعات اراضی و پهنه های کشاورزی با جزئیات و هوشمندسازی آنها و برنامه ریزی بهتر برای مدیریت منابع از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در این سامانه است.

مستخدمی اضافه کرد: با اجرای کامل این ‌طرح، در کمترین زمان ممکن اطلاعات جامع و دقیقی برای برنامه‌ریزی حوزه کشاورزی در سطح استان و کشور در اختیار خواهد ‌بود.‌

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید