Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در بازدید از باغات تگرگ زده شهرستان دماوند:

امهال وام‌های کشاورزان و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای رسوب زدایی باغات

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تسهیلات ارزان قیمت برای رسوب زدایی باغات درگیر با سیل در نظر گرفته خواهد شد و امهال وام کشاورزان و باغداران خسارت دیده را در دستور کار قرار داده ایم.

امهال وام‌های کشاورزان و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای رسوب زدایی باغات

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به فیروزکوه و دماوند، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از باغات آسیب دیده از بارش تگرگ در شهرستان دماوند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این چند روز در چندین استان با سیل رو به رو بودیم و خسارات بسیار زیادی به بخش کشاورزی، باغات، دام و طیور و شیلات وارد شده است و برخی از کانال های آبرسانی دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: در منطقه دماوند هم به دلیل بارش تگرگ بالغ بر 2 هزار هکتار از باغات منطقه آسیب جدی دیده است و تقریبا شرایط سختی را بررای باغداران به وجود آورده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه کشاورزی بررسی کارشناسی اولیه را انجام داده و اولین اقدام ما این است که با سرعت خسارات را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: این منطقه هر سال دچار سرمازدگی و تگرگ می شود و تاخیر پرداخت یکی از مشکلات این منطقه است و مقرر شد با سرعت این کار انجام شود، رسوبات در باغات باعث خفگی ریشه درختان می شود و باید با سرعت رسوب زدایی انجام شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه خسارات بسیاری به باغات و محصولات وارد شده است، گفت: برآورد اولیه ما این است که حدود 10 هزار میلیارد تومان خسارت سیل اخیر به استان های کشور بوده که منطقه دماوند و فیروزکوه هم یکی از این نقاط است و فردا در جلسه هیئت دولت تلاش می کنیم یک عدد مناسب برای جبران خسارات تعیین کنیم، باغاتی که بیمه شده اند هم توسط صندوق کشاورزی به سرعت پرداخت خواهند داشت.

وی افزود: تسهیلات ارزان قیمت برای رسوب زدایی باغات درگیر با سیل در نظر گرفته خواهد شد و امهال وام کشاورزان و باغداران خسارت دیده را در دستور کار قرار داده ایم.

مقام عالی وزارت تاکید کرد: برای دامدارانی که به دام هایشان خسارت وارد شده است هم خرید تضمینی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور انجام می شود، همچنین تامین نهاده برای دام های خسارت دیده عشایر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: صندوق حمایت از کشاورزی می تواند با استفاده از فناوری های نو و ایجاد سایه بان و ضد تگرگ از خسارات هر ساله به این مناطق جلوگیری کند.

حجم ویدیو: 13.92M | مدت زمان ویدیو: 00:04:07
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید