Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در شورای اداری شهرستان دماوند:

وظیفه ما جبران خسارت کشاورزان است/ استقرار سامانه ضد تگرگ جهت جلوگیری از آسیب به باغات دماوند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای جبران این خسارات انجام دهیم.

وظیفه ما جبران خسارت کشاورزان است/ استقرار سامانه ضد تگرگ جهت جلوگیری از آسیب به باغات دماوند

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به فیروزکوه و دماوند، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به همراه مهرداد پاکار مشاور وزیر در امور جهادی و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی، معاونین برنامه ریزی و امور اقتصادی، امور باغبانی و امور زراعت وزارت خانه و هوشنگ محمدی مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی، شامگاه امروز پس از بازدید از مزارع سیل زده فیروزکوه و باغات خسارت دیده از تگرگ در شهرستان دماوند استان تهران، در نشست شورای اداری شهرستان دماوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، حضور یافت.

در این نشست، وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کشاورزان ما از اقشار ضعیف جامعه هستند و برای تولید محصول زحمت بسیاری را متحمل می شوند اما این حوادث در زمان برداشت محصول بسیار سخت است و ما وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای جبران این خسارات انجام دهیم.

وی افزود: دماوند نمایشگاه جذابی در حوزه باغداری ایران است و تنوع و کیفیت بالایی در تولید محصولات باغی دارد، حدود 9 هزار هکتار باغات مدرن در این منطقه وجود دارد.

ساداتی نژاد تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا در کنار کشاورزان این منطقه باشیم، بنابراین فردا در جلسه هیئت دولت جمع بندی خسارات را انجام خواهیم داد، البته عدد اولیه برآورد خسارات 6 هزار میلیارد تومان بود که بعد از ظهر به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که با اعلام گزارش نهایی این رقم افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ما امهال وام‌های کشاورزان، دامداران و باغداران است و در کنار آن ارائه تسهیلات به بهره برداران را در دستور کار قرار می دهیم تا معیشت کشاورز به خطر نیفتد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم احیا و نوسازی باغات فرسوده شهرستان فیروزکوه و دماوند گفت: باغات این منطقه بسیار خوب است اما باید در مباحثی مانند سایه بان تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان اعطا شود تا بتوانند باغات خود را مجهز کنند.

ساداتی نژاد در رابطه با آبخیزداری و مرمت قنوات عنوان کرد: باید هرچه سریع تر به برخی از باغات این منطقه آبرسانی انجام شود و رسوب برداری از باغات باید در اولویت قرار گیرد تا از خفگی درختان جلوگیری شود.

وی ادامه داد: باید برای این منطقه استقرار سامانه ضد تگرگ داشته باشیم و هزینه آن را از کمک های فنی و اعتباری تامین کنیم تا باغات بر اثر تگرگ خسارت نبینند و کشاورزان را به تجهیزات ترغیب کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید