Iranian Agriculture News Agency

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

برای تشویق کشاورزان به پرداخت زکات باید فرهنگ سازی شود

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : برای ترغیب کشاورزان و عموم مردم به پرداخت زکات باید سیاست های ترغیبی و تشویقی در پیش گرفت.

برای تشویق کشاورزان به پرداخت زکات باید فرهنگ سازی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام رضا میرزا جانی در جلسه شورای زکات سازمان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ زکات در جامعه ، افزود: با تشویق مردم به پرداخت زکات می‌توان از محل جمع آوری این فریضه دینی به نیازمندان مستحق کمک کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تجلیل و تکریم از پرداخت کنندگان زکات در سطح استان ، اظهارکرد: باید عاملان پرداخت زکات تشویق و مورد تقدیر قرار بگیرند و زکات وارد سبد خانوارها شده و به یک گفتمان دینی تبدیل شود.

حجت الاسلام میرزا جانی با بیان اینکه متاسفانه مسئله زکات که از واجبات دینی است مورد غفلت واقع شده و آن طور که باید در مورد آن تبلیغ نشده است ، ادامه داد : اگر همه مسئولان و دست‌اندرکاران نسبت به مسئله زکات توجه بیشتری کنند، بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه مرتفع می‌شود ونیاز است اهمیت پرداخت زکات و پیامدهای مثبت آن در جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه استان در تولید محصول گندم و انگور جزو استانهای برتر کشور به شمار می رود ، تاکید کرد: باتوجه به آغاز فصل برداشت گندم و جو از اراضی زراعی استان ، پرداخت به موقع بهای گندم تحویلی زارعین در مراکز خرید گندم ، باعث تشویق کشاورزان به پرداخت به موقع زکات محصولشان خواهد شد که در این راستا ما نیز با جدیت پیگیر وصول هر چه سریعتر مطالبات کشاورزان هستیم .

در ادامه جلسه اطلاع رسانی در خصوص اهمیت پرداخت زکات در جامعه از طریق برنامه های رادیویی و تلویزیونی  و برگزاری  دوره های آموزشی برای تبببین اهمیت پرداخت زکات از جمله مواردی بود که در این جلسه توسط اعضا مطرح و مورد تصویب اعضا قرار گرفت .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید