Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کارهای مشترک سپاه و جهاد به رفع محرومیت بخش کشاورزی در روستاها منجر شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کارهای مشترک بین سپاه و جهاد در روستاها به رفع مشکلات و محرومیت زدایی در حوزه بخش کشاورزی منجر شده است

کارهای مشترک سپاه و جهاد به رفع محرومیت بخش کشاورزی در روستاها منجر شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز شنبه در نشست هماهنگی آبرسانی به روستاهای استان قزوین که با حضور سردار رستم‌علی رفیعی آنانی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شده بود، افزود: با تفاهم نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد، آبرسانی به روستاهای استان در دستور کار این دو نهاد قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه آبرسانی و استخرهای معیشتی بسیج سازندگی فعالیت بسیار خوبی داسته که امیدواریم استمرار یابد.

افلاطونی تصریح کرد: در سال زراعی جاری با وجود اینکه ۷۰ درصد کاهش سطح کشت داشتیم، اما حدود ۱۶۰ هزارتن گندم خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

این مسئول بیان داشت: در حوزه زنان روستایی با اعتبارات موجود می‌توان به اشتغال‌زایی و توانمندی این اقشار اقدام که در این راستا می‌توان با کمک پایگاه های بسیج و ظرفیت سپاه به اهداف مورد نظر برسیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های شیلات در استان مغفول مانده بود و هم اکنون میزان تولید ماهی زیر چهار هزارتن است که اگر بتوانیم یک اقدام کوچک انجام دهیم، این رقم به ۹ هزارتن در سال می رسد.

افلاطونی اضافه کرد: جهاد کشاورزی و سپاه با فرمان امام راحل راه‌اندازی شدند که این مهم مسئولیت دوچندانی را در قبال حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی برای ما ایجاد می‌کند، ضمن اینکه خدمت نهادهای سپاه و جهاد کشاورزی بی منت است و نمونه بارز آن را می‌توان در دفاع مقدس جستجو کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید