Iranian Agriculture News Agency

اختصاص بیش از 7 هزار و 800 تن سهمیه اقلام اساسی جهت هیات‌های مذهبی و مواکب در خوزستان

بیش از 7 هزار و 800 تن اقلام اساسی به هیئت های مذهبی و مواکب در ایام محرم و صفر اختصاص یافت.

اختصاص بیش از 7 هزار و 800 تن سهمیه اقلام اساسی جهت هیات‌های مذهبی و مواکب در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان از اختصاص سهمیه اقلام پرمصرف و اساسی تنظیم بازاری برای مواکب، هیات‌های مذهبی و موسسات خیریه در ماه‌های محرم و صفر خبر داد.

علی رحم کریمی افزود: سهمیه‌هایی از طریق وزارت کشاورزی برای هیئت‌های مذهبی، مواکب و موسسات خیریه ویژه ایام محرم و صفر ابلاغ شده است که این کالاها با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بین این مراکز توزیع می‌شود.

وی اظهارداشت: چهار قلم کالای اساسی در نظر گرفته شده در این سهمیه شامل برنج، مرغ، شکر و گوشت قرمز میباشد که  شامل ۲ هزار و ۹۷۲ تن برنج ۱۱۲۱ هندی و تایلندی، ۲هزار و ۷۸۳ تن مرغ منجمد، یک هزار و ۷۸۳ تن شکر و ۲۹۷ تن گوشت قرمز است.

کریمی تصریح کرد: لیست اقلام مورد نیاز شهرستان‌ها به ما اعلام شده است و ما براساس مستندات مربوطه، این کالاها را در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌دهیم و این روند با هماهنگی‌ ستاد تنظیم بازار شهرستان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته بین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی، حواله‌های این اقلام صادر می‌شود تا اقلام در اختیار مواکب، هیئت‌ها و موسسات خیریه قرار بگیرد.

کریمی قیمت مصوب  هر کیلوگرم برنج ۱۱۲۱هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم شکر ۲۱ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ ۴۸ هزار تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد: قیمت گوشت متفاوت است و باید حتما ابلاغ شود. در حال حاضر  مستنداتی وجود ندارد که بخواهیم قیمت گوشت را اعلام کنیم اما حداکثر قیمت آن ۱۲۰ هزار تومان است.

کریمی اذعان داشت: سهمیه مردمی هنوز ابلاغ نشده است و سهمیه‌های ابلاغ شده جهت تامین اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی، مواکب و موسسات خیریه در ماه‌های محرم و صفر در بحث نذورات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید