Iranian Agriculture News Agency

توزیع 8 هزار اصله نهال یارانه دار در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: در سال ١۴٠٠ با هدف ترویج استفاده از نهال های سالم و گواهی شده 8410 اصله نهال یارانه دار در بین متقاضیان این شهرستان توزیع شد.

توزیع 8 هزار اصله نهال یارانه دار در شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با اشاره به اینکه گسترش و توسعه باغداری علمی و استفاده بهینه از آب و خاک از دیگر اهداف تخصیص یارانه به نهال است، تصریح کرد: در این خصوص تعداد۵٩١٠ اصله نهال بادام با یارانه صد هزار ریالی به باغداران داده شد.

به گفته وی؛ ٢١۵٠ اصله نهال انجیر با یارانه ١۵٠ هزار ریالی و ٣۵٠ اصله نهال گردو با یارانه ۴٠٠ هزار ریالی نیز به بهره برداران مشمول اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبار یارانه نهال به چشمه پیوند پسته نیز تخصیص داده شده است، افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز برای بهبود عملکرد باغ های پسته تعداد ٧٧۵٠ چشمه پیوند با یارانه ده هزار ریالی در اختیار باغداران قرار داده است.

سیروسی به احداث یک واحد باغ یک هکتاری الگویی پسته از محل اعتبار مذکور اشاره کرد و افزود: این باغ ها مورد سرکشی و بررسی کارشناسان هستند و برای مسائل مدیریتی و تغذیه ای راهنمایی و مشاوره های لازم داده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید