Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت 7 هزارتن گندم در شهرستان اردل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: پیش بینی میشود تا بیست روز آینده ۷۰۰۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی شهرستان اردل برداشت و راهی بازار مصرف شود.

پیش بینی برداشت 7 هزارتن گندم در شهرستان اردل

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان چهارمحال و بختیاری، سعید خسروی گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۵۰۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردل زیر کشت غلات پاییزه گندم و جو قرار گرفته که از این میزان ۸۰۰۰ هزار هکتار آن به جو اختصاص یافته و ۷۰۰۰ هزار هکتار دیگر آن زیر کشت گندم دیم و آبی رفت.

وی،بیان کرد:در همین راستا برداشت خوشه‌های طلایی گندم در سطحی معاد ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم و آبی شهرستان اردل چند روزیست شروع شده است.

وی،ادامه داد: از کل ۷ هزار هکتار گندم کشت شده در شهرستان اردل، حدود ۷۰۰ هکتار آن گندم آبی و ۶۳۰۰ هکتار دیگر آن به صورت دیم کشت شده که رقم‌های قالب گندم آبی کشت شده از نوع پیشگام، پیشتاز و بگ‌گراس بوده و رقم‌های قالب گندم دیم کشت شده در این شهرستان سرداری، آذر ۲ و هما میباشد.

همچنین، مسئول تولیدات گیاهی شهرستان گفت: اگر چه کاهش بارندگی‌ها باعث افت تولید گندم غلات نسبت به میانگین بلند مدت در دیناران شد، امام نیاز هست مسئولین مربوطه حمایت‌های خود را آبی نمودن دشت دیناران افزایش دهند.

خانم نصیری بیان کرد: در حال حاضر ۳ مرکز خرید در قرآب دیناران، روستای رستم آباد و شهر اردل کار خرید تضمینی گندم را از کشاورزان شهرستان اردل انجام میدند...

همچنین:مهندس گودرزی مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی دیناران گفت:پیش بینی میشود تا بیست روز آینده ۷۰۰۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی شهرستان اردل برداشت و راهی بازار مصرف شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید