Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهادکشاورزی بهار خبر داد:

پیش‌بینی برداشت 45 هزار تن گندم از مزارع شهرستان بهار

مدیر جهادکشاورزی بهار گفت: برداشت محصول گندم در شهرستان بهار از نیمه دوم تیرماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود از سطح 32 هزار و 300 هکتار گندم آبی و دیم قابل برداشت میزان 45 هزار تن گندم تولید شود.

پیش‌بینی برداشت 45 هزار تن گندم از مزارع شهرستان بهار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان همدان، مدیر جهادکشاورزی بهار گفت: برداشت محصول گندم در شهرستان بهار از نیمه دوم تیرماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود از سطح 32 هزار و 300 هکتار گندم آبی و دیم قابل برداشت میزان 45 هزار تن گندم تولید شود.

اکبری اظهار داشت: برداشت این مزارع توسط 250 دستگاه کمباین بومی و 10 دستگاه کمباین مهاجر در حال انجام است.

وی افزود : تاکنون ۷ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط 7 مرکز خرید دولتی و کارخانه آرد خریداری شده و روند خرید ادامه دارد اما به علت کاهش میزان بارندگی‌ها میزان خرید گندم نیز نسبت به سال‌های پر بارش کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی بهار در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گندم یک محصول استراتژیک بوده و اهمیت ویژه‌ای در سبد غذایی مردم دارد، لذا افزایش تولید و بهره‌وری آن در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: استفاده از بذرهای اصلاح شده و مقاوم در شرایط نامساعد، بهره‌مندی از کشاورزان پیشرو در تولید، استفاده بهینه از کودهای شیمیایی، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به مزارع، از دلایل افزایش کیفیت گندم تولیدی در این شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید