Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نور پیش بینی کرد؛

تولید 340 تن عسل در نور/ فعالیت 520 زنبوردار

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نور گفت: پیش بینی می شود امسال 340 تن عسل به ارزش اقتصادی 680 میلیارد ریال در این شهرستان تولید شود.

تولید 340 تن عسل در نور/ فعالیت 520 زنبوردار
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، صادق خرمانی اظهار کرد: شهرستان نور به واسطه داشتن شرایط اقلیمی متنوع و پوشش گیاهی مختلف اعم از جنگل، جلگه و مراتع، محیط مناسبی برای پرورش زنبورعسل است.

وی با بیان اینکه از دیرباز مردم منطقه از طریق کندوهای چوبی استوانه ای که از تنه درختان ساخته می شد به نگهداری و پرورش زنبورعسل اقدام می کردند و عسل تولیدی هم به صورت خود مصرفی و مازاد آن برای فروش و در نتیجه کمک به معیشت خانوار مورد استفاده قرار می گرفت، افزود: اکثر مردم منطقه با نگاه اینکه زنبورداری حرفه ای است که از نیاکانشان به ارث رسیده به توسعه و پیشرفت آن همت گماردند، از طرفی این موضوع سبب اشتیاق سایرین شده و به تدریج افراد دیگری وارد این صنعت شدند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور ادامه داد: در حال حاضر 520 زنبوردار این شهرستان، دارای 41 هزار کلنی زنبور عسل هستند که علاوه بر عسل، محصولات دیگری مانند ژل رویال، موم و بره موم تولید می کنند.

این مسوول گفت: پیش بینی می شود امسال 340 هزار کیلوگرم عسل به ارزش اقتصادی 680 میلیارد ریال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: این مدیریت با اعمال برنامه های مدون کوچ و اسکان زنبورداران و سایر خدمات حمایتی مانند توزیع شکر و تخصیص تسهیلات نقش مؤثری در حفظ و توسعه زنبورداری در این شهرستان دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید