Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

اختصاص ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی استان مرکزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این سفر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به برای مدت دو سال در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در جریان سفر استانی هیئت دولت به استان مرکزی، به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان های محلات و دلیجان سفر کرده است، در حاشیه حضور در فرمانداری این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محلات شهرستان بسیار مستعد ای است و ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گل و گیاه و گیاهان دارویی دارد.

وی افزود: نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی تلاش های بسیاری برای استفاده از ظرفیت های علمی و ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد شهرک کشاورزی و دهکده گل و گیاه انجام داده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه دولت در زمینه تکمیل نمایشگاه نیمه کاره گل و‌ گیاه و پایانه صادراتی از این شهرستان حمایت خواهد کرد، ادامه داد: با این اقدامات می توانیم ظرفیت های لازم برای صادرات گل و گیاه را در منطقه ایجاد کنیم، همچنین ظرفیت های جدیدی هم در حوزه تاسیس گلخانه ها در این منطقه وجود دارد.

وی در رابطه با اعتبارات سفر به استان مرکزی تصریح کرد: در این سفر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به برای مدت دو سال در نظر گرفته شده است، همچنین ۳ هزار میلیارد تومان هم تسهیلات برای این منطقه دیده شده است برای حوزه های توسعه گلخانه ها، حمایت از شیلات، عشایر، بازسازی و احیای قنوات، آبخیزداری و آبخوان داری، صدور اسناد اراضی کشاورزی، سامانه‌های نوین آبیاری و انتقال آب با لوله به استخرهای ذخیره در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: این اعتبارات بتواند منشأ تحول در کشاورزی استان مرکزی شود.

وی ادامه داد: علیرغم تغییرات اقلیمی و شرایط خشکسالی کشاورزان منطقه توانسته اند با کشت گیاهان کم آب بر و مقاوم حوزه کشاورزی در منطقه را گسترش دهند تلاش ما هم این است که از اعتبارات این سفر بتوانیم برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، گلخانه‌ای و استفاده از الگوی کشت مناسب اقدام کنیم.

مقام عالی وزارت تاکید کرد: نقطه ضعف ما در این استان صنایع تبدیلی و تکمیلی و عدم حمایت از دامپروری است که از محل مصوبات سفر به آن خواهیم پرداخت.

 

 

پدیدآورنده: ساناز بردبار

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید