Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی ۱۶۲ هزار تن گندم مازاد زارعین آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : از ابتدای فصل خرید تا کنون بیش از ۱۶۲ هزار تن از گندم مازاد تولیدی زارعین استان به صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد دارد.

خرید تضمینی ۱۶۲ هزار تن گندم مازاد زارعین آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جلسه ستاد زراعت استان که با حضور معاون امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می شود بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم از سطح گندم زارهای استان تولید و برداشت شود. 

وی خاطر نشان کرد: ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زراعین است. 

وی با اشاره به برنامه های سازمان برای سال زراعی جدید، گفت : پیش بینی تامین ۲۰ هزار تن بذر اصلاح شده برای زارعین و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مزارع استان در سال زراعی جدید در دستور کار قرار دارد. 

وی ادامه داد: برنامه ما توسعه کشاورزی قراردادی برای کشت محصول گندم آبی و اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها با همکاری و هماهنگی ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی در استان است که در تمامی مزارع گندم دیم باید آن را اجرا کنیم. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۴ هزار تن بذور اصلاح شده در طبقات مختلف ۵ رقم گندم آبی و ۶ رقم گندم دیم را در اختیار کشاورزان عزیزمان قرار دادیم . 

وی همچنین در خصوص تامین و تدارک انواع ماشین های کشاورزی و تراکتور گفت : در سال زراعی جاری بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری را در وجه کشاورزان کارسازی کردیم که بتوانیم حمایت های لازم را از تولید داشته باشیم. 

کرامتی تاکید کرد: در سال زراعی جاری ، زارعین استان در سطح بیش از دویست و یازده هزار هکتار مبارزه با افت سن گندم را داشتند که در نوع خودش بی‌نظیر است . 

وی ادامه داد: عملکرد خیلی خوبی توسط گندم کاران عزیز در خصوص مبارزه با انواع بیماری ها در سطح بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از مزارع انجام شد که امسال امیدواریم بتوانیم محصول سالم و عاری از آفت را در سیلوها ذخیره سازی کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید