Iranian Agriculture News Agency

امسال بیش از 6 هزار تن سیر از مزارع آذربایجان غربی برداشت می شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تداوم برداشت سیر از مزارع آذربایجان غربی، گفت: پیش بینی می شود امسال حدود6 هزار و 948 تن سیر از مزارع استان برداشت شود.

امسال بیش از 6 هزار تن سیر از مزارع آذربایجان غربی برداشت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی عیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: امسال 382 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول سیر رفته است که طبق برآوردهای انجام شده که بیش از 6 هزار تن محصول از مزارع برداشت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از هر هکتار سطح زیر کشت سیر خشک به طور میانگین 14 تن و از هر هکتار سطح زیر کشت سیر تر به طور میانگین 30 تن محصول برداشت می‌شود، افزود: شهرستان شاهین‌دژ، با سطح زیر کشت بیش از 300 هکتار مهمترین قطب تولید سیر در آذربایجان غربی به شمار می‌رود و به ترتیب شهرستان‌های میاندوآب و بوکان عمده ترین شهرستان‌های تولید کننده این محصول در استان به شمار می‌روند.

عیدی با اشاره به پیش بینی افزایش 29 درصدی تولید سیر در سطح استان، بیان کرد: سیر تولیدی که عمدتاً از ارقام محلی می‌باشد، علاوه بر مصرف داخلی به سایر شهرها و استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول از اواسط خرداد آغاز و تا اواخر تیرماه به طول می‌انجامد، اذعان داشت: با توجه به بحران آب و نیاز آبی کم این محصول به کشاورزان توصیه می‌شود برابر الگوی کشت ارائه شده توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی کشت سیر را در تناوب با سایر محصولات آبی لحاظ نمایند.

سیر، به طور گسترده به عنوان طعم دهنده در غذا استفاده می‌شود، همچنین در سال‌های اخیر سیر برای پیشگیری و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فواید سلامتی سیر شامل کاهش علائم سرماخوردگی، کاهش فشار خون و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و همچنین اختلالات عصبی می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید