Iranian Agriculture News Agency

۱۶ هزار بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های دامی انجام شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتستان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۶ هزار بازدید بهداشتی از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌های دام و طیور انجام شده است.

۱۶ هزار بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های دامی انجام شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، فیصل ضرغامی از نظارت بهداشتی مستمر بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان دشتستان خبر داد و اظهار داشت: در راستای تضمین سلامت سفره غذایی مردم به صورت مستمر و روزانه اکیپ‌های نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ائم از مراکز عرضه مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز و غذا فروشی‌ها و همچنین نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتستان با اشاره به آمار عملکرد نظارت‌های بهداشتی از ابتدای سال تا کنون افزود: در سه ماهه نخست سال از ۳۰۶ واحد عرضه فراورده‌های خام دامی تعداد ۱۶ هزار و ۴۴۲ بازدید بهداشتی به عمل آمد که در این بازدیدها ۳۳ هزار و ۸۸۵ کیلوگرم فرآورده ضبط و ۳۲ هزار و ۲۸۵ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی معدوم سازی شده است.

وی در خصوص نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان اشاره کرد: به طور روزانه در کشتارگاه دام و همچنین شب‌ها هنگام فعالیت کشتارگاه طیور دامپزشکان بخش خصوص و دولتی و ناظران شرعی بر روند کشتار نظارت دارند و طی سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، یک میلیون ۸۵۸ هزار ۶۳ قطعه طیور تحت نظارت‌های انجام شده کشتار و روانه بازار مصرف شده اند.

ضرغامی تصریح کرد: طی نظارت‌های انجام شده و گزارش تخلفات صورت گرفته، ۷۱ مورد اخطاریه بهداشتی، ۴۹ مورد تخلف به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع و با چهار رأی صادره دادگاه چهار واحد متخلف بر اساس قانون پلمپ شدند.

ضرغامی تاکید کرد: با توجه به فصل گرما و شیوع بیماری تب کریمه کنگو کشتار غیر مجاز دام و خارج از چرخه نظارتی دامپزشکی در کشتارگاه می‌تواند مخاطراتی را برای جامعه ایجاد کند و در همین راستا از همشهریان عزیز خواهشمندیم این امر مهم را مورد توجه قرار دهند و گوشت و مواد پروتئینی مورد نیز خود را از مراکز مجاز خریداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتستان در پایان گفت: در کنار نظارت‌های اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی از عموم مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موارد را به سامانه پاسخگویی دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید