Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی گندم در اصفهان نسبت به سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش یافت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: گندم خریداری‌شده از کشاورزان اصفهان در سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، از نظر ارزش وزنی صددرصد افزایش داشته که نشان‌دهنده استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم است.

خرید تضمینی گندم در اصفهان نسبت به سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، محسن ضیایی با اشاره به شروع خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه، اظهار داشت: تاکنون ۳۲ هزار و ۵۲۶ تن گندم از کشاورزان اصفهانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده در این مدت ۳ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال است، افزود: این گندم‌ها توسط ۴ هزار و۲۱۴ کشاورز در قالب ۷ هزار و۸۶۹ محموله به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان تحویل داده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان ادامه داد: ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن از گندم‌های خریداری شده تاکنون به سیلوهای  دولتی  و کارخانجات آرد سازی  حمل شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین خرید در شرق اصفهان  از شهرهای؛ جرقویه، هرند، زیار و ورزنه بوده و اوج آن در حال حاضر  شهرستان سمیرم است که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده به غرب استان نیز برسد.

ضیایی بیان کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی،  مُتولی ساماندهی، ذخیره و توزیع گندم، برنج، شکر و روغن است اما کار اصلی این اداره بیشتر در زمینه گندم، آرد و نان نمود پیدا می‌کند.

به گفته وی، هیچ مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم در استان وجود ندارد و اصفهان می‌تواند در این زمینه مُعین چند استان باشد.

مدیر کل غله استان اصفهان گفت: ۵۶ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از جمله ۴۴ تعاونی روستایی، ۱۰ کارخانه آرد و ۲ سیلوی ملکی در استان سازماندهی شده است.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت رفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید