Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد:

وزارت جهاد کشاورزی پیشتازترین حوزه در زمینه خدمات دهی به مردم در حوزه معیشت است

نوع تلاش همکاران ما به خاطر ارتباط با سفره مردم بسیار حساس است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نوع تلاش همکاران ما به خاطر ارتباط با سفره مردم بسیار حساس است، وزارت جهاد کشاورزی پیشتازترین حوزه در زمینه خدمات دهی به مردم در حوزه معیشت است و مورد حمله ترین وزارت خانه هم محسوب می شود چراکه منافع بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

وزارت جهاد کشاورزی پیشتازترین حوزه در زمینه خدمات دهی به مردم در حوزه معیشت است

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم عید غدیر خم که با حضور سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، معاونین وزارت خانه، محمد ابوالقاسمی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه های علمیه و کارکنان وزارت خانه در سالن خوشه برگزار شد، ضمن تبریک عید امامت اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی رسالت و وظیفه تامین امنیت غذایی کشور و تامین و تولید کالاهای اساسی را بر عهده دارد که این رسالت را به خوبی انجام داده اند.

وی افزود: اگر امروز در کشاورزی کشور به پایداری تولید رسیده ایم حاصل تلاش های مستمر در وزارت جهاد کشاورزی طی ماه های گذشته است. در سال گذشته برای صادرات محصولات لبنی به کشورهای همسایه دچار چالش بودیم و امروز در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و لبنی به توفیقات خوبی رسیده ایم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه 16 سال صادرات سیب به پاکستان نداشتیم، تصریح کرد: با پیگیری های بسیار زیاد این بسترها فراهم شده است، در حوزه دیپلماسی غذایی اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم بتواند اشتغال روستایی را رشد دهد و شرایط بهتری را ایجاد کند.

وی افزود: در حوزه تولید گندم امسال تولید بهتری نسبت به سال گذشته داریم و با افزایش قیمت آن یک سال استثنایی برای کشاورز ایرانی محسوب می شود؛ قیمت کود برای کشاورزان 45 درصد کاهش پیدا کرد که باعث افزایش تغذیه تولید در کشاورزی کشور شده و تولید گندم به مرز 6 میلیون تن رسیده و پیش بینی می کنیم تا 6.5 میلیون تن خرید گندم از کشاورزان داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با حوزه دانش و فناوری عنوان کرد: اولین پارک علم و فناوری و دهکده ها و مزارع فناوری توسط سازمان های تحقیقاتی کشاورزی در سطح کشور در حال گسترش است و اقدامات خوبی در وزارت جهاد کشاورزی شروع شده که استمرار آن در سال های آینده می تواند شرایط خودکفایی بهتری را در محصولات مختلف  رقم بزند.

وی در رابطه با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها گفت: بخش پایانی این طرح در وزارت جهاد کشاورزی اجرا شده است اما این طرح متعلق به این وزارت خانه نیست و ما عامل گرانی نیستیم. این طرح حاکمیتی است و برای اصلاح ساختار نظام اقتصادی کشور انجام شده است.

ساداتی نژاد افزود: در هیچ شهرستانی دچار کمبود کالا نبودیم و بازرسین ما در تمام استان ها و شهرستان ها فعال بودند و بازاری را در شب عید مدیریت و آرام کردند که در سنوات گذشته بسیار آشفته بود که این آرامش نتیجه تلاش های پرسنل وزارت جهاد کشاورزی با دست خالی، نداشتن نیرو و ساختار بود.

وی در خصوص مباحث معیشتی و حقوقی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت: گفتگو های بسیاری را با سازمان استخدامی و برنامه و بودجه داشته ایم. هدف دولت تغییر میزان دریافتی در تمام وزارت خانه ها است اما وظایف در هر وزارت خانه متفاوت است و به نسبت آن دریافت حقوق هم متفاوت خواهد بود.

مقام عالی وزارت ادامه داد: تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه های رفاهی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله دیگر در وزارت جهاد کشاورزی ساخت مسکن برای کارکنان آن است، عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده مشکلات ساخت 100 هزار واحد مسکن با وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسیده و روز سه شنبه در سیستان و بلوچستان با 405 واحد کار ساخت را شروع خواهیم کرد. همچنین در کرمانشاه هم از روز پنجشبه یک شهرک 25 واحدی را شروع کرده ایم.

ساداتی نژاد ادامه داد: افزایش حقوق پرسنل را هم پیگیری کرده ایم و امیدواریم اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کاری به حساسیت تولید غذا نیست و نمی تواند با این حوزه رقابت کند، گفت: نوع تلاش همکاران ما به خاطر ارتباط با سفره مردم بسیار حساس است، وزارت جهاد کشاورزی پیشتازترین حوزه در زمینه خدمات دهی به مردم در حوزه معیشت است و مورد حمله ترین وزارت خانه هم محسوب می شود چراکه منافع بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید