Iranian Agriculture News Agency

امام جماعت جهاد کشاورزی شهرست

از زن روستایی موفق و محجبه میاندوآبی تجلیل شد

به مناسبت گرامیداشت عید غدیر خم و هفته عفاف و حجاب ، از زن روستایی موفق و محجبه میاندوآبی تجلیل شد.

از زن روستایی موفق و محجبه میاندوآبی تجلیل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، در این مراسم حجت الاسلام علی سلطانی، امام جماعت جهاد کشاورزی شهرستان ، اظهار کرد: حجاب مختص زنان نیست؛ متأسفانه هر جا که سخن از حجاب به میان می آید افکار عمومی متوجه زنان می شود در حالی که در آیه ۳۰ سوره نور خداوند ابتدا مردان را خطاب قرار داده است، بنابراین مردان نیز ملزم به رعایت عفت در نگاه، گفتار و رفتار و استفاده از پوشش مناسب هستند.

وی خاطر نشان کرد: استاد بزرگوار شهید مطهری در کتاب مسئله حجاب با دلایل محکم به رد ایدئولوژی مخالفان حجاب پرداخته و دلایل و لزوم رعایت حجاب را برقراری امنیت و آرامش روانی در جامعه، استحکام بنیان خانواده، استواری اجتماع، ارزش و مقام والای زن ابراز می دارد.

سلطانی با تبیین احکام شرعی حجاب تصریح کرد: توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، موجب کاهش فساد و بی بند و باری، تقویت عقاید دینی و ارزش‌های اخلاقی و تحکیم بنیان خانواده ها می شود.

امام جماعت جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به اهمیت واقعه غدیر، تصریح کرد: عید غدیر که به عید الله الاکبر نیز معروف است، از بزرگترین اعیاد مذهبی مسلمانان و از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در هجدهم ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امیرالمؤمنین علی(ع) را به عنوان جانشین خویش معرفی کرد.

گفتنی است تجلیل از خانم زیبا محمدیان از بانوان محجبه و کارآفرین روستای گوگ تپه که در زمینه تولید گیاهان دارویی، عرقیجات گیاهی، صنایع دستی و عروسک سازی فعالیت می نماید؛ حسن الختام مراسم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید