Iranian Agriculture News Agency

تولید 20 هزار تن گندم در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از آغاز خرید تضمینی گندم سال 1401 در این شهرستان با قیمت تضمینی 11 هزار و 500 تومان خبر داد.

تولید 20 هزار تن گندم در شهرستان بناب

روح اله خیری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: طبق مصوبه دولت قیمت خرید تضمینی گندم 10 هزار و 500 تومان است که برای تشویق کشاورزان برای تحویل گندم مازاد خود و اجرای طرح خرید تضمینی، 11 هزار 500 تومان خریداری می‌شود.

 خیری در همین ارتباط از کارخانه آرد اطهر به عنوان خریدار و استفاده کننده مستقیم گندم شهرستان نام برد و افزود: خرید تضمینی گندم تا 15 شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت گندم در شهرستان بناب به پایاب شبکه آبیاری سد علویان اختصاص دارد، گفت: میزان سطح زیر کشت در سال جاری حدود 8 هزار هکتار بوده که از این مقدار 5 هزار هکتار به اراضی آبی و تولید گندم آبی و 3 هزار هکتار به اراضی دیم جهت تولید گندم دیم تخصیص یافته است.

خیری با اشاره به عملکرد تولید گندم در شهرستان بناب گفت: با توجه به کاهش بارندگی، کمبود آب در مخزن سد علویان و خشک‌سالی، بیشترین عملکرد تولید 11 هزار کیلوگرم در هکتار و میانگین عملکرد تولید شهرستان 3800 کیلوگرم در هکتار است.

وی افزود: میزان گندم تولیدشده در سال زراعی 1401- 1400 حدود 20 هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب از افرادی که به‌صورت سلف‌خری در بازار خریدوفروش گندم فعالیت دارند خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بناب و با در دست داشتن مدارک نسبت به تکمیل فرم سلف‌خری اقدام کنند تا در زمان تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی، با مشکل مواجه نشوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید